Gå til innhold

Unngå at katten legger seg i sengen


Anbefalte innlegg

Jeg har sikkert "jaget" katten ut av sengen min hver dag i flere år nå, og hun skjønner enda ikke at hun ikke har lov til å legge seg der, til og med når jeg sitter i sengen og ser på hun virker det som hun ikke skjønner at hun kanskje burde snu og at det ikke er vits i å prøve, litt artig egentlig. :p

 

Hun har en teknikk for å få opp døren virker det som og det blir slitsomt å måtte låse den hver gang jeg skal ut av rommet, så lurte på om det var mulig å "lære" katten at det er et forbudt område? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8974354

Sprøyteflaske med vann, sprut hver eneste gang den går opp i sengen. Katten vår sluttet ihvertfall å klore på teppet slik.

Men siden du sier at den har gjort det i flere år, er det mulig at gammel vane er VELDIG vond å vende.

Et annet forslag er såklart at du lærer deg til å lukke døren.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Sprøyteflaske med vann, sprut hver eneste gang den går opp i sengen. Katten vår sluttet ihvertfall å klore på teppet slik.

Men siden du sier at den har gjort det i flere år, er det mulig at gammel vane er VELDIG vond å vende.

Et annet forslag er såklart at du lærer deg til å lukke døren.

Lykke til ;)

 

Hjelper det med sprøyteflasken når jeg finner den liggende i sengen, altså at hun har ligget der en stund, eller må jeg gjøre det med en gang hun har hoppet opp i sengen? Døren fungerer bare hvis jeg låser den, hun klarer å klore den opp. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Du må nesten gjøre det med en gang hun hopper opp i sengen, da har det nok mest effekt.

Har en katt her også som er vill til å åpne dører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...