Lemongrass Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg har sikkert "jaget" katten ut av sengen min hver dag i flere år nå, og hun skjønner enda ikke at hun ikke har lov til å legge seg der, til og med når jeg sitter i sengen og ser på hun virker det som hun ikke skjønner at hun kanskje burde snu og at det ikke er vits i å prøve, litt artig egentlig. Hun har en teknikk for å få opp døren virker det som og det blir slitsomt å måtte låse den hver gang jeg skal ut av rommet, så lurte på om det var mulig å "lære" katten at det er et forbudt område? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Sprøyteflaske med vann, sprut hver eneste gang den går opp i sengen. Katten vår sluttet ihvertfall å klore på teppet slik. Men siden du sier at den har gjort det i flere år, er det mulig at gammel vane er VELDIG vond å vende. Et annet forslag er såklart at du lærer deg til å lukke døren. Lykke til Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Sprøyteflaske med vann, sprut hver eneste gang den går opp i sengen. Katten vår sluttet ihvertfall å klore på teppet slik. Men siden du sier at den har gjort det i flere år, er det mulig at gammel vane er VELDIG vond å vende. Et annet forslag er såklart at du lærer deg til å lukke døren. Lykke til Hjelper det med sprøyteflasken når jeg finner den liggende i sengen, altså at hun har ligget der en stund, eller må jeg gjøre det med en gang hun har hoppet opp i sengen? Døren fungerer bare hvis jeg låser den, hun klarer å klore den opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Du må nesten gjøre det med en gang hun hopper opp i sengen, da har det nok mest effekt. Har en katt her også som er vill til å åpne dører. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hva med å kjøpe en liten katteseng og spraye med catnip. Da vil den nok heller ligge der. Og så kan du kjøre sprøyte den med vann trickset når den går i sengen. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Koselig med katten i senga, om den er en innekatt vel og merke Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Lemp katten ut av sengen etter nakkeskinnet, det funket med kjøkkenbenken vår... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå