NorvegianDad Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hei! Jeg trenger visst noen noen nye høyttalere etter at ungene greidde å ødelegge 4 elementer i de gamle. Du vil ikke tro det, jeg skulle lakkere de om til pianolakk etter krav fra madammen og hadde lagt dem til tørk på stuegulvet over natten, ungene var oppe før meg og har hamret inn 4 av elementene med noe hardt! Etter mye leting i økonomiklassen fant jeg disse sony SS-F6000 på play.com, noen som har erfaringer med disse? Alternativet jeg har funnet er dynavoice F-6 Stuen jeg skal bruke dem i er ca 20m2, så mulig disse er litt overkill i størrelsen. Jeg har vurdert stativhøyttalere, men er litt usikker hvor mye lyd disse egentlig gir fra seg. Som nevnt har jeg unger, så det blir ikke høylydt musikk hver dag, men vil ha mulighet til å skru opp av og til. Bruker de til film og musikk, hører mest på rock og pop. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Har selv F-6 EX og er godt fornøyd med hva jeg fikk for penga. Etter at de har spilt seg inn og om du gjerne setter disse på spikes så mener jeg at lyden er veldig god for 1500 kr. De kan spille ganske høyt, med mindre du bor i en enebolig som står litt unna andre hus så er det 100% på at naboene dine vil kjenne det om du skrur opp. Listepop med litt bass fungerer veldig greit her, rock tror jeg skal gå greit også. Lyden rett ut av eska er ikke ille, men de lyder enda bedre etter å ha spilt seg inn. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Takk for svar! Jeg ser de har scoret høyt på teste når det gjelder verdi for pengene Noen som vet hva det koster i toll å imortere til norge fra play.com forresten? Jeg venter i noen dager før jeg bestiller, må tenke meg godt om, samt kan alltids høre med kjentfolk om de har noe til salgs. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Det står vel litt her, så du må nok regne med å legge på 25% MVA. Ellers står det at elektroniske produkter er tollfrie. MerverdiavgiftDu må betale merverdiavgift på 25 prosent for alle varer som importeres. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Sony høyttalerne blir likevel ca 500 kr billigere, men lurer litt på ytelsesforskjellen. Begge viser til gode referanser hos brukere. Jeg har nok tro på at f-6 er de beste, men de koster jo 500 kr mer med frakt. Endret 2. mai 2010 av NorvegianDad Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men du kan jo sjekke avforum.no og se om du finner noe bra brukt som du kan hente selv. I Oslo så har du f.eks disse. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg har sett litt der og hifisentralen, men fant ikke så mye i bergensområdet. Har sett igjennom finn.no også uten noe særlig hell. Fant mye bra på østlandet, men mistroisk av natur stoler jeg ikke på folk uten videre. Jeg vil se produktet først med mindre jeg kjøper i butikk. Men skal kjøre til porsgrunn i helgen, skal på skole-seminar, så noe på veien kan være aktuelt Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Helt utrolig, jeg testet høyttalerne og det kom faktisk brukbar lyd ut av de. Da utsetter jeg heller høyttalerkjøp til jeg har råd til noe skikkelig Selv om jeg ble litt fristet til å kjøpe meg noe nytt da Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hehe, var ikke så dumt å teste de gamle først nei! :!: Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 HAr hatt hell med støvsuger for å rette ut støvhetter tidligere. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 ikke dumt, må prøves.. Går det an å bruke noe silikon for å tette hullene? Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hvilke høyttalere var det? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 ikke dumt, må prøves.. Går det an å bruke noe silikon for å tette hullene? Selve membranet er jo bare papp, så superlim og å dytte den på plass igjen burde gjøre susen. En deformert støvhette pleier ikke å skade lyden sååå mye heller. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Du kan også bruke teip for å dra ut støvhette/faseplugg. Så lenge vi ikke snakker inntrykt alu-diskant så blir sjelden lyden nevneverdig forringet. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 takk for hjelpen folkens, mange supre tips Er noen Eltax høyttalere jeg har hatt i noen år. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Vi minner om at kjøp og salg ikke er tillatt på forumet, ett innlegg forsvant. Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå