Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser i noen sekunder, harddisk(?) lager lyd

Anbefalte innlegg

Hei!

Som emnetittel sier, fryser PCen i et par sekunder, før den igjen fungerer som normalt. Dette kan skje 4-5 ganger i løpet av en time, og begynner å bli lei!

Rett før PCen fryser, hører jeg en rar lyd fra kabinettet. Høres egentlig ut som om det er harddisken det er noe galt med, men er ikke helt sikker, det er bare en høy klikkelyd. Når PCen fryser, vil lyden også henge seg opp.

Så i en annen tråd at feilen kan skyldes trådløse nettverkskort, men dette har jeg ikke i PCen så tviler på at det er problemet.

Hvis det er til noen hjelp så har jeg hatt et annet problem enda lengere: Musa vil plutselig disconnecte (lyset vil slutte å lyse), og etter et par sekunder hører jeg lyden som indikerer at en USB-enhet er blitt koblet til. Dette skjer også bare i noen sekunder av gangen, da fungerer musa igjen som normalt.

Vurderer nå å kjøpe en ny systemharddisk, da jeg hører denne støyen fra denne, men er det noen her inne som vet hva problemet kan være?

Specs:

WDC 750gb (systemharddisk)

3x Samsung spinpoint 1TB

Q9300 CPU

Corsair Twin2x 6400 ddr2 4gb

XFX 9800GTX+

GIGABYTE GA-X48-DQ6

Corsair 750W PSU

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert egen software/driver til musa, hvis ja, har du prøvd å avinstallere den.

Det er jo en stund siden du installerte win7, og det er kommet nye chipset drivere, så prøv siste chipset driver, ser at det er en beta bios oppdatering til AHCI ROM, og jeg går ut i fra at du valgte "Configures the SATA controllers to AHCI mode.", før du installerte win7, så en bios oppdatering, er sikkert ikke så dumt.

Har du prøvd en Data Lifeguard Diagnostic test, til din WD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...