Demonfudge Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Mennesker har ikke kontroll. Vi er mennesker, ikke maskiner. Alt vi gjør er basert på erfaringer fra tidligere hendelser. Dersom det skjer noe uventet "står vi og klør oss lenge i hodet". Jeg har hatt sjansen mange ganger, men fortsatt ikke vært utro. Så jeg vil si jeg har en viss kontroll. Har selv vært i andre enden, og det er noe av det jævligste jeg har opplevd. Men allerede før den erfaringen så visste jeg at det er galt. Skjer det noe uventet så ordner jeg det der og da, stå og klø meg i hodet blir for dumt. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Du kan ikke velge om du vil bli tiltrukket av noen "attraction is not a choice", men du kan selvsagt velge hva du vil gjøre med det. Hjernen trigges impulser i signalstoffer så har du lite påvirkning av dette, men man kan jo selvsagt velge om man vil kysse eller ha seksuelt samkvem men man kan faktisk ikke velge å ikke føle seg tiltrukket eller ha erotiske emosjoner ovenfor en annen person dersom det skjer. Kan selvsagt velge å skygge banen. Dersom man betrakter alt fra sidelinjen, aldri lever seg inn i det en gjør, helt passiv så er det jo selvsagt ikke noe problem å unngå "pinlige situasjoner". Da vil man jo i tillegg bli oppfattet som kjedelig og uinteressant. Synes folk er temmelig prippen hvis de synes det er ulovlig å ha en uskyldig flørt som ikke medfører noe etterspill. På den annen side så er det mange som flørter på byen selv om de har forhold. Kanskje de tilmed er gift og har barn. Det kan medføre skuffelse for noen. Først så flørter de masse og så stikker de bare. Jeg ser heller at en kjæreste kysser noen tilfeldig på byen enn at hun blir venn med en fyr som kun er ute etter sex. Hun vil jo ikke droppe den vennen for han er jo så god støtte for henne i hverdagen og at han er ute etter sex er bare noe jeg har fått for meg. Kremen på kaken er når du snakker med henne et halvt år etter det har blitt slutt og så sier hun "beklager, han var jo ute etter sex og nå har han sagt det selv". Så mye verd å på fingeren ha en ring med hennes navn inngravert. "Jeg vil gifte meg med deg, men du må godta at jeg har venner som kun er ute etter sex. De er en så stor støtte for meg i hverdagen." Det er ikke akkurat noe å feire at kjæresten har kysset en annen, men det er ikke verdens undergang og det trenger ikke betyr noe som helst. Endret 3. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Synes folk er temmelig prippen hvis de synes det er ulovlig å ha en uskyldig flørt som ikke medfører noe etterspill. er vell ikke prippent å ha forskjellige syn på hva som er lov og ikke lov i ett forhold. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Synes folk er temmelig prippen hvis de synes det er ulovlig å ha en uskyldig flørt som ikke medfører noe etterspill. Den er jeg enig i, dog definisjonen på flørt er nok veldig forskjellig fra person til person. Har ikke noe annet valg enn å si meg enig i den, da jeg har hørt både fra dama og venniner at jeg er ganske flørtette av meg selvom jeg ikke mener noe med det. Dog det er stor forskjell på flørting, og noe fysisk som et kyss. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Synes folk er temmelig prippen hvis de synes det er ulovlig å ha en uskyldig flørt som ikke medfører noe etterspill. er vell ikke prippent å ha forskjellige syn på hva som er lov og ikke lov i ett forhold. Hele poenget er jo at det er opp til kjæresten din, og ikke deg, hva hun aksepterer og ikke. Derfor bør du være ærlig, og la henne ta avgjørelsen. Hvis hun vil være prippen, så får hun faktisk lov til det! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Dersom ikke noen blir såret av det så ser jeg ikke noe problem i en uskyldig flørt. Dersom kjæresten blir såret så bør man enten avstå eller gjøre det slutt. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Det er sjarmerende med folk som velger minste motstands vei for egen bekvemhets skyld, og for å slippe å ta ansvar for sine egne handlinger. Jeg ville ha tatt minste motstands vei, som er å fortelle dama mi med en gang for å lette på den gnagende samvittigheten som hadde plaget meg. Dermed har jeg lagt all ansvar på dama, som må ta den tunge avgjørelsen om forholdet kan fungere etterpå. Dama har derimot allerede sagt i forkant at hvis jeg er så dum og roter med noen i fylle uten å mene noe med det, så skal jeg pent holde kjeft om det. Hvis jeg er glad i henne så skal jeg bære på den tunge samvittigheten alene som straff, istedenfor å være egoistisk og lette samvittigheten for min egen skyld. Endret 3. mai 2010 av Patton Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Dersom ikke noen blir såret av det så ser jeg ikke noe problem i en uskyldig flørt. Dersom kjæresten blir såret så bør man enten avstå eller gjøre det slutt. Nemlig. Og for å vite om hun blir såret, så må du nesten fortelle henne hva du har gjort. Så er det opp til henne å bestemme om hun synes det er greit eller ikke. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Spørsmålet er vell heller hva slags forhold du har. For min del ville jeg ikke nølt et sekund med og fortelle noe slikt til min bedre halvdel, av den grunn at hun tidligere har vært åpen og ærlig med meg om slikt. Dog, jeg ville aldri gjort noe slikt selv, finner det moralskt forkastelig. Godt å se at noen opprettholder en viss standard av respekt. Anbefaler trådstarter å si det. Det er ikke opp til deg alene å bestemme hva som er okei og ikke okei, det er opp til deg og dama i fellesskap. Hvis du synes det er okei, og hun ikke, så er det ikke okei. Dette. Det er nemlig ofte ganske egoistisk motivert å holde sannheten for seg selv. Det tror jeg forøvrig gjelder i dette tilfellet også. Enig. Hvis dama mi hadde gjort noe slikt som trådstarter beskriver, ville jeg selvfølgelig vite om det. Hvis hun hadde kyssa en fyr på byen kan det kanskje tenkes at jeg kunne tilgi det. Vet ikke egentlig. Hun ville neppe tilgitt meg for noe sånt, vi er begge to rimelig sjalu. Men det ville uansett vært et stort blow mot tilliten. Jeg er gutt, og kan fortelle dere at ikke alle mannfolk er slik som trådstarter og et par andre i topicen her. Jeg tar troskap veldig alvorlig. Hvis man har kjæreste, roter med andre på byen, og kaller det uskyldig moro, da vil jeg påstå det er noe galt med forholdet in the first place. Kall meg gjerne wuss eller whatever, jeg er heller det enn en umoralsk skjørtejeger. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå