mareks97 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hei! Jeg har et prosjekt på skolen om å lage en kortfilm. Jeg må redigere... ogsen program må jeg ha? eller kan jeg bruke windows movie maker? og ogsen gjør jeg det? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Du kan jo bruke Adobe Premiere Pro / Sony Vegas Pro. Disse må da kjøpes. Windows movie maker funker, men det er ikke noe bra. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Alltid noen som foreslår Adobe Premiere Pro (veiledende pris ca. 10 000 kr) når en komplett nybegynner ber om råd. Her er et litt mer intelligent forslag: Magix Movie Edit Plus 16. Må du ha programvaren selv når det er et skoleprosjekt? Har ikke skolen noe å tilby? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Du kan også bruke Sony Vegas Movie Studio. Koster ikke skjorta, hvis du må kjøpe det selv da. PS: Ordet "ogsen" finnes ikke i det norske språk, det burde du vite hvis du er skoleelev og har fulgt med i timene... Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Alltid noen som foreslår Adobe Premiere Pro (veiledende pris ca. 10 000 kr) når en komplett nybegynner ber om råd. Her er et litt mer intelligent forslag: Magix Movie Edit Plus 16. Må du ha programvaren selv når det er et skoleprosjekt? Har ikke skolen noe å tilby? Han kan laste det ned; 30 dagers trial. Ellers er premiere elements også et alternativ. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Det kan jo hende at det skoleprosjektet tar mer enn 30 dager. Dessuten trenger man tid til å lære å beherske det, antagelig minst 30 dager. Så et langt enklere program man behersker nesten med det samme, er selvsagt å foretrekke for alle nybegynnere. Uansett er det ren idioti å foreslo Adobe Premiere Pro til en som aldri har redigert før og kanskje ikke kommer til å gjøre det mer etter at skoleprosjektet er over. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 windows movie maker med 720p tweak funker fett til småting Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 For min del var premiere et program som var veldig intuitivt i forhold til resten av programmene, altså at jeg ikke trengte å sette meg inn i noe for å få det resultatet jeg ville ha. Derfor jeg anbefaler det. Det finnes sikkert bedre alternativer for trådstarter, noe som passer ham bedre... Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Wmm er greit nok for en nybegynner. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 For min del var premiere et program som var veldig intuitivt i forhold til resten av programmene, altså at jeg ikke trengte å sette meg inn i noe for å få det resultatet jeg ville ha. Derfor jeg anbefaler det. Det finnes sikkert bedre alternativer for trådstarter, noe som passer ham bedre... Jeg klarer Sony Vegas Pro 9 lett, og det er noe advansert, men Premiere bare klarer jeg ikke å lage video i.. renderer ALLTID UTEN video! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå