Windoge Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Er det noen her som har prøvd RYP og kan dele sine erfaringer om programmet? Hva valgte du etter grunnprogrammet, om du ikke valgte å fortsette? Hva var dine mål? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 RYP var det programmet jeg begynte med da jeg begynte å trene. Opplevde stor økning i styrke, og kroppsvekten steg ca. 12kg. Etter grunnprogrammet gikk jeg videre med Stronglifts tror jeg. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Har ikke helt fått med meg om man skal ha underskudd eller overskudd av kalorier under grunnprogrammet. Saken er at de legger opp 30 minutter kardio under hver eneste økt, noe som får meg til å tro at programmet er velegnet for deffing, men samtidig har de fokus på å bli sterkere. Tanker rundt dette? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Det er opp til deg. Vil du bygge kjører du jo på med overskudd. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Ok. Men hvis man f.eks er helt fersk i styrketrening, vil det ikke bli for lite å f.eks kjøre på med forbrenningsopplegget etter bare 6 uker med bygging? Lenke til kommentar
different Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ok. Men hvis man f.eks er helt fersk i styrketrening, vil det ikke bli for lite å f.eks kjøre på med forbrenningsopplegget etter bare 6 uker med bygging? Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet ditt, men om du ønsker gå ned i vekt kan du trygt kjøre forbrenningsopplegget. Hvis du er fersk vil du få betydelige økninger uten å legge på deg for mye fett (du må selvsagt spise brukbart også). Dette kalles nybegynner-effekt eller noe slikt. Hvis du har mye kroppsfett og lite muskler kan du med fordel kjøre muskelmasse programmet helt til du føler at du har tilstrekkelig med muskler og litt for mye kroppsfett. Anbefaler at du tar en titt på diettoppleggene på myrevolution.no. Hvis du legger opp kostholdet (anbefales fra min side) ditt ifølge artikkelene vil du kunne bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig. Men det viktigste er selvsagt at du løfter litt vekter og spiser mye sunn mat, så kan du se hva som skjer og ta det derfra. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Ok. Men hvis man f.eks er helt fersk i styrketrening, vil det ikke bli for lite å f.eks kjøre på med forbrenningsopplegget etter bare 6 uker med bygging? Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet ditt, men om du ønsker gå ned i vekt kan du trygt kjøre forbrenningsopplegget. Hvis du er fersk vil du få betydelige økninger uten å legge på deg for mye fett (du må selvsagt spise brukbart også). Dette kalles nybegynner-effekt eller noe slikt. Hvis du har mye kroppsfett og lite muskler kan du med fordel kjøre muskelmasse programmet helt til du føler at du har tilstrekkelig med muskler og litt for mye kroppsfett. Anbefaler at du tar en titt på diettoppleggene på myrevolution.no. Hvis du legger opp kostholdet (anbefales fra min side) ditt ifølge artikkelene vil du kunne bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig. Men det viktigste er selvsagt at du løfter litt vekter og spiser mye sunn mat, så kan du se hva som skjer og ta det derfra. Skal prøve å forklare bedre; Slik jeg har forstått det er det anbefalt at man kjører grunnprogrammet, uavhengig av tidligere erfaring. Det jeg sliter med å fatte er om grunnprogrammet er laget for personer som vil gå opp eller ned i vekt. Jeg ønsker å øke i volum, derfor må jeg ligge i kalorioverskudd. Men grunnprogrammet legger opp til 30 minutter kardio hver treningsøkt, noe som får meg til å se på dette som et deffeprogram, eller tar jeg helt feil? Har planer om å kjøre muskelprogrammet etter jeg er ferdig med grunnprogrammet, men jeg lurer på om jeg skal ligge i kalorioverskudd mens jeg kjører grunnprogrammet og? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Men grunnprogrammet legger opp til 30 minutter kardio hver treningsøkt, noe som får meg til å se på dette som et deffeprogram, eller tar jeg helt feil? Da er det bare å spise mer for å være i overskudd. Eller droppe kardio om du ikke ønsker å ha det som en del av programmet ditt. Du spiser etter målsetning. Vil du bygge ligger du i overskudd. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Den er grei. Det er vel kanskje litt tidlig for en nybegynner å hive seg på maks forbrenning etter fullført grunnprogram og ekstrem muskelvekst? Er det rundt 1 år folk bruker å bygge før de hiver seg på deff? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå