CuteOne Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hei! Jeg har sett på endel nettsteder som har pattern på bakgrunnen. Prøvde litt selv, men fikk bare en rems med pattern. Hvordan får jeg dekket hele bakgrunnen med pattern? Skriv gjerne koden Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Bilder som blir lagt inn med background:#FF url(bilde/fil.jpg) i CSS, blir automatisk repeated både horisontalt og vertikalt. Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Skal du ha repetisjon begge veier, kun horisontalt, kun vertikalt, eller ønsker du at bildet ikke skal repeteres i det hele tatt? Her er valgene du kan bruke når det er snakk om repetisjon. background: transparent url(path/to/img.png); // Bakgrunn repeteres begge veier background: transparent url(path/to/img.png) repeat-x; // Bakgrunn repeteres kun horisontalt background: transparent url(path/to/img.png) repeat-y; // Bakgrunn repeteres kun vertikalt background: transparent url(path/to/img.png) no-repeat; // Bakgrunn repeteres ikke Lenke til kommentar
CuteOne Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Fikk ikke det til å funke. Tror ikke jeg setter det inn rett. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 I CSSen: body { background-color: transparent; background-image: url('filbane/bilde.jpg'); } Hentet herfra: http://www.w3schools.com/css/css_background.asp Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Det må jo naturlegvis vere i eit CSS ark, eventuelt mellom <HEAD></HEAD>. Du må óg definere at du faktisk skal skrive CSS. Eit døme på dette er slikt. <html> <head> <title>Tittel på heimesida di</title> <style type="text/css"> body { background:url(bilete_du_skal_repitere.png) repeat-x; margin:0; padding:0; } </style> </head> <body> Hovudinnhald på sida di </body> </html> Koden må altså vere inni <style> taggane. Du kan jo óg endre kva vei bilete skal reptieres. X er bortover, Y nedover. Trur óg du berre kan skrive repat, så kjem det begge veger. Eventuelt ikkje skrive noko repeat - då trur eg faktisk óg det berre reptieres i det uendelege. Endret 11. mai 2010 av steffenz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå