StianGran Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 er ganske ny på dette med overklokking.... det eneste jeg forløpig har gjort er å sette opp FSB'ne min til 280 Mhz. Lurte på hva som er lurt liksom Burde jeg sette opp multi'en eller sette FSB'en høyere eller hva??? Har et lite termometer her burde jeg sjekke tempen på RAMen eller hvor lang er det lurt å gå?? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Sett fsb'en så langt som ramen greier. Ram pleier ikke å bli spesielt varm, det er nok ingen fare for at den skal bli overopphetet. Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Men når vet jeg at RAMen ikke klarer mer da? Får jeg ikke boota da eller er systemet ustabilt, eller hva skjer?? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Du sa det selv, når du ikke får startet opp eller systemet er ustabilt. Øker du spenningen til ramen kommer du nok lenger. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Men husk at en xp2200 ikke er en sprek klokker. Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 akzj0n du sier at den ikke er en sprek overklokker.... har du noen resulteter av en overklokket 2200+ eller?? bare får å vite hva som ville vært et bra resultat :wink: Jeg har nå tatt RAMen så høyt jeg kunne. Litt misfornøyd egentlig kom bare op til 284Mhz, jeg har da ike satt opp spenningen. Har kansje mye åp si at jeg har et ukjen RAM merke som er beregnet for 266Mhz, kansje jeg burde kjøpe meg et par nye RAM brikker Tror det var 2,55 V RAM spenningen stod på og kunne økes oppover i hakk på 0,10, får vel prøve å øke den 1 hakk av gangen. Så også at noen her sa at CPU spenningen burde være så lav som mulig, vil ikke ytelsen øke hvis man øker denne også, eller bare mer varme utvikling. CPU går nå på 1,65 (standard) burde jeg da sette ned den?? Hvis jeg gjør det vil den vel få mindre ytelse da.... det virker hvertfall logiskt. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå