Gå til innhold

Start problemer med Acer Aspire 5670!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Acer Aspire 5670. Heter helt på håret Aspire 5672 WLMI. Den har installert Windows Vista Home Premium.

Problemet med pcen er at jeg kan starte den opp å bruke den som normalt. Men så plutselig fryser bildet, altså pcen låser jeg helt. Ingenting funker, Ctrl-alt-del funker ikke heller. Så jeg må holde inne startknappen til den slokner. Det som skjer da er at når jeg skur pcen på igjen er skjermen helt svart. Ingenting skjer. Startknappen lyser og vifta går akkurat som en normal oppstart. Men jeg får ikke opp ACER merket i starten engang! Jeg får altså ikke opp BIOS heller. (Der man kan velge hvor pcen skal boote fra hdd, cdrom o.s.v) Løsningen på problemet er å bare skru den av å la den stå i 2-3timer. Da starter den som normalt og funker til den ikke gidder igjen, da er det samme regla på nytt. Hva i all verden er problemet? :hmm:

post-214188-1272746800,8419_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gå på pcprodusentens supportside og laste ned den nye bios'en og programmet som flasher bios. Så kan du enten lage en oppstart cd eller minnepinne med bios verktøyet og bios filen. Boot fra oppstart cd/minnepinnen og kjør bios oppgraderingsprogrammet derfra.

Du vil også finne en oppskrift på hvordan dette gjøres på samme side hvor du laster ned filene. Les den nøye før du utfører oppgraderingen.

Noen maskiner har verktøy som kan flashe bios fra windows også.

Men som sagt, du finner alt du trenger på support siden til produsenten din.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må gå på pcprodusentens supportside og laste ned den nye bios'en og programmet som flasher bios. Så kan du enten lage en oppstart cd eller minnepinne med bios verktøyet og bios filen. Boot fra oppstart cd/minnepinnen og kjør bios oppgraderingsprogrammet derfra.

Du vil også finne en oppskrift på hvordan dette gjøres på samme side hvor du laster ned filene. Les den nøye før du utfører oppgraderingen.

Noen maskiner har verktøy som kan flashe bios fra windows også.

Men som sagt, du finner alt du trenger på support siden til produsenten din.

Ja, får prøve å update bios. Men må først få lånt minnepenn ;D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Prøvd å rense vifta? Om du er redd for å åpne maskinen kan du bruke en liten kompressor eller trykkluft på boks og blåse inn gjennom kjøleribbene (der varmlufta kommer ut av kjølevifta) for å løsne støv og dritt som har satt seg fast og tetter for god luftstrøm. Det er mulig at det er varme som gjør at maskinen slår seg av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...