anerz Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hei! Har en pc uten cdrom, Packard Bell imax min(samme bios på som acer r3600). Fulgt denne guiden for å lage bootbar usb-stick med win XP. Denne booter, får opp 2 valg(som man skal), text mode og gui mode. Når jeg velger text mode stopper det opp med meldingen NTLDR is missing. Forsøkt å boote på samme usb-stick fra bærbare jeg skriver dette på, der ser det ut til å fungere. Må kommentere at jeg kjører kun win XP på bærbare, mens jeg på imax minien har hatt 2 partisjoner med Ubuntu, kan det være dette som skaper "støy" når jeg forsøker å boote? Hvordan evnt rette opp i dette? Boot.ini på usb-stick ser sånn ut: [boot Loader] Timeout=10 Default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="2. GUI Mode Setup Windows XP, Continue Setup + Start XP" /FASTDETECT C:\SETUPLDR.bs="1. TXT Mode Setup Windows XP, Never unplug USB-Drive Until After Logon" anders Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er ntldr som bruker boot.ini, dvs at når ntldr ikke kan starte så har det ingen betydning hva som står i boot.ini. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå