Gå til innhold

DVD-ripping for Windows under Wine

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en kombinasjon av DVDShrink, DVDFab, DVD Decrypter, AnyDVD for å ta en full 100% kopi av mine DVDfilmer. Grunnen til at jeg bruker alle disse er fordi jeg har opplevd at noen kan ha problemer med å lese enkelte plater.

Såvidt jeg vet finnes det ikke noe program for Linux som kan ta en full 100% kopi av en DVD.

Har noen fått noen av disse DVDkopieringsprogrammene til å fungere under Wine?

Jeg har lyst å fjerne Windows fra min bærbare PC, men kan ikke unnværes av disse programmene dersom det ikke finnes noen alternativer til Linux.

Pluss: Jeg har programmet DVDProfiler i Windows som jeg også ønsker å få til å fungere i Linux under Wine.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dvdbackup, vobcopy fungerer med vanlig DVD-kryptering hvis du har libdvdcss installert. Har rippet en rekke DVDer med dvdbackup, og det har for det meste fungert fint.. men..

..enkelte DVDer som ytterligere vanskeliggjør ting med bad sectors etc, er verre - finnes ikke noe alternativ til AnyDVD i så måte, såvidt jeg vet.

AnyDVD går såpass dypt ned (drivernivå), at å kjøre dette i WINE vil nok sannsynligvis ikke være mulig. Uansett kan du sjekke kompatibiliteten med disse programmene på appdb.winehq.org

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Jeg har sjekket applikasjonsdatabasen til Wine og det ser ut som at disse applikasjonen jeg har nevnt skal fungere med Wine.

Tror jeg tar sjansen og fjerner Windows og legger inn Linux på min bærbare PC. Tar i alle fall vare på lisensnøkkelen til Windows så hvis jeg får problemer kan jeg alltids legge inn Windows på nytt... Eller kanskje installere Windows som et virtuelt miljø under Linux.

Lenke til kommentar

Fungerer det ikke hvis man monterer ISO-filen og bruker libdvdcss (eller noe annen descrambling) under avspillingen?

Det fungerer vel kun med avspilling i VLC eller noe lignende avspillingsprogram.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...