andy_cap Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg av en eller annen merkelig grunn fått et problem med mine cd-rommer. Når jeg bruker det max (dvs lagger inn programmer, kopierer, brenner) brukes min cpu 100% dette er særlig irriterende når tillåmed winamp og musa begynner å hakke. Dette problemet har jeg ikke hatt før når jeg kjørte gode gamle windows 98 men nå som jeg kjører windows 2k med sp3 og datan har en AMD xp2100+ så jeg trur det skal holde. Dette problemet har jeg oppdaget på flere andre datar som kjører windows 2k Noen som har en løsning på problemet mitt Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 bruker stasjoene DMA-modus? Du kan sjekke det vet å høyre klikke på Min datamaskin --> egenskaper --> maskinvare --> enhetsbehandling --> gå til IDE ATA/ATAPI kontrolleren --> velg egenskaper på den kanalen som enheten er satt på og sjekk at den bruker DMA-mode og ikke PIO-mode. Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Installer,evt på nytt, chipsett driverne. det hjalp for meg når jeghadde det problemet. men da gjalt det hovedsaklig brenning mener jeg å huse. da hadde jeg via chipset.... så har du viachipset, last ned siste hypirion driverne, og installer disse. dær kan du også enable dma, som nevnt ovenfor av et klokt hode. håper dette hjelper deg på vei. Lenke til kommentar
andy_cap Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg kjører ALi chipset og kjører det nyeste driveren... skal teste DMA mode når jeg kjem hjem Lenke til kommentar
Npt Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg kjører ALi chipset og kjører det nyeste driveren... skal teste DMA mode når jeg kjem hjem er det på PIO hakker det som FAEN. jeg hadde det på min gamle IBM HD og klarte ikke bytte til DMA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå