Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er forelskelses-følelsen bare noe man får som barn?

Anbefalte innlegg

Hallo. Det er år siden jeg hadde sommerfugl-forelskelsesfølelsen. Den ene gangen jeg har hatt det, var i sjette eller syvende klasse. Det er den eneste forelskelsen jeg har hatt, og jeg husker den var herlig!

Ingenting var jo som å være liten og stusselig, hjertet banket som aldri før hver gang jeg så henne. Følte jeg var i himmelen, plutselig var alt helt perfekt, ingenting brydde meg noe mer, jeg var så utrolig oppe i skyene at jeg måtte t.o.m ta et dypt pust inn før jeg i det hele tatt fikk bevegd meg videre.

Er det noe man bare føler ved den første/de første forelskelsene? Jeg har ikke hatt det noe etter den gangen, og nå går jeg andre året på videregående. Jeg har nemlig ikke hatt flere forelskelser, ingen etter den forelskelsen i sjette/syvende.

nå om dagen kan jeg synes jenter er pene, og søte. Det er en 3-4 ganger jeg har TRODD jeg var forelsket, altså at det var litt mer gnist enn vanlig, også går det over igjen...

nå er jeg "på'n igjen" med noe jeg tror er forelskelse, det er en herlig, utrolig søt jente som jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med. men det er jo ingen forelskelse, den eneste grunnen til at jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med henne og sånn er fordi hun virker rolig, jordnær og humoristisk. But no feelings, gah

Noen andre som har det slik? takker for alle innspill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at jeg føler meg igjen. Går nå tredje året på videregående og møtte for ikke så lenge siden en jente. Og hver gang jeg ser hun så får jeg fremdeles den sommerfugl-følelsen, at det kribler litt i magen osv. En helt herlig følelse det der :love:

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar
Gjest Vass

Det var bare et år siden du hadde den gode følelsen? Det var da ikke mye :p

Jeg gikk uten forelskelse fra jeg var 10 til 19!

Lenke til kommentar

Det var bare et år siden du hadde den gode følelsen? Det var da ikke mye :p

Jeg gikk uten forelskelse fra jeg var 10 til 19!

nei, ikke et år siden. :) Jeg gikk i sjette/syvende klasse da jeg hadde forelskelsen, og nå går jeg andre året på VGS.

.. det blir vel rundt en fem år :)

Endret av mantex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kjenner meg igjen, det er deprimerende, jeg er snart 24 år og har ikke vært forelska siden jeg var 16. Har så og si mistet troen på at det blir til og skje igjen..

Lenke til kommentar

Nei, det er vel kanskje ikke så mye og tenke på... Men er utrolig kjipt da når det er så mange vakre jenter som jeg liksom ikke har noe gnist for. Er jo kjedelig at følelsen man får av å kysse dama er som å kysse en vegg. :)

Og da mener jeg ikke vondt til de jeg har prøvd å kysse, det er bare det at det aldri klaffer.

Lenke til kommentar

@Gypsy: Det er ikke noe man skal tenke på. Kjærligheten kommer uforventet, og det er ikke noe man kan grave etter. Man finner det sefølgelig lettere kjærligheten hvis man er mer ute blandt folk, men ikke gå ut med tanker "I dag skal jeg forelske meg". Da funker det aldri.

Jeg har selv ikke hatt den forelskesesfølelsen på 3 år. Har jo møtt jenter jeg vil bli sammen med, men har aldri fått den samme følelsen igjen. Antar det vil komme en gang senere, for jeg vil ikke leve livet med en hvor tankene har vært "Hun kan jeg bli sammen med". Mye heller med en jeg har følt var alt for meg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

neida neida, går ikke rundt og tenker sånn i det hele tatt.

Er det slik at noen blir lettere forelska enn andre? har noen rett og slett en personlighet/følelseliv som tilsier det? hm..

Lenke til kommentar

Rart med det men...

Jeg har vært sammen med kjæresten i tre år nå - verdens beste gutt. Tingen er at det nylig har gått opp for meg hva forelskelse er, og at jeg ikke har vært det før.

Så nå er jeg sammen med en jeg er utrolig glad i, samtidig som jeg er helt på knærne etter en annen fyr (som jeg bare må holde meg langt unna). Det er ikke bare fint å være forelsket. Klarer ikke sove om natten, ikke spise, er urolig i kroppen, og når jeg ser han... jeg blir faktisk skjelven og klarer IKKE å være meg selv. Veldig, veldig kjipt. Men det går vel over snart.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært forelska så forferdelig mange ganger. Og det har gått noen år mellom hver gang. Men nå er jeg 21 år og mer forelska enn jeg noengang har vært før. Så nei, det er nok ikke bare barn som opplever å bli forelska, men jeg tror det skal mye mer til å bli forelska etterhvert som en blir eldre. Det skal litt mer til før man slipper seg selv på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...