Henselva Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hei Ein dag då eg parkerte bilen i tunet, gjekk håndbrekket ut. Bremsesylinderet rauk, og bilen blei tømt for bremsevæske. Eg har no skiftet bremsesylinder, og bremserøret. Etter dette lufta vi bremsene. No har eg full bremseeffekt, men problemet er at pedalen føles ikkje ut sånn som den gjorde før, eg kan trykke pedalen omtrent heilt i botn. Men det virker som om at eg har maximal bremseeffekt, men er vel ikkje heilt bra at pedalen plutselig har forandra seg så mykje.. Spørsmålet er vel; er det meir luft i bremsevæska? Eller kan det være trommelen som er utslitt? Bilen: Renault Laguna 97 modell Takk på førehand for svar... Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Du har sikkert luft i systemet enda. Tipper i ABS-ventilene... Lenke til kommentar
halaa Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) og jeg opplever det motsatte. mener etter å ha byttet til sommerhjul har bremsepedalen blitt hardere enn det jeg var vant til, og går ikke half veis engang, glem å få den i bånn. den ene kalipperen hang seg av og til bytta og lufta den skikkelig, ikke noe forbedring, forsatt like hard. Endret 1. mai 2010 av halaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå