Gå til innhold

LG HDTV lav FPS?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp en LCD-HDTV fra LG på komplett.

Jeg bruker tv'en mest til spill og film, men har oppdaget noe merkelig nylig:

Når jeg spiller spill som f.eks "Assassins Creed", "Saints Row 2" og "Rainbow Six: Vegas" på min Playstation 3 med HDMI-kabel, hender det at jeg opplever kraftige fall av "FPS", altså Frames Per Second.

Skyldes dette dårlig valg av TV, eller er det noe annet som ligger bak?

PS: Når jeg spiller de samme spillene med en vanlig SCART-kabel, hakker ikke lenger spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du kjører HDMI kabelen, så kjører du gjerne mye høyere oppløsning, som vil si at din ps3 må jobbe hardere.

Det er neppe grunnen!

PS3 er bygget for å kjøre 1080P via HDMI og det er en meget kraftig maskin. Langt kraftigere enn X-Box360.

Enkelte spill derimot er rett og slett litt dårlig programert slik at hakking kan forekomme. Assassins Creed 1 - 2 er blant disse. Enkelte ganger napper det ganske mye. Særlig når du sitter i tårnene og markerer steder på kart og slike ting.

Nyere spill som eksempelvis Modern Warfare 2 kjører 30fps og da skal det ikke nappe i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok som Complexity sier, at din HD-TV (som sikkert har 1080p) vil kreve betydelig mer av PS3'en din, og derfor får lavere ytelse.

Uansett hvor kraftig maskin vi snakker om, så vil 4 ganger høyere oppløsning kreve betydelig mer, noe som i visse situasjoner kan føre til litt for lav ytelse. Det er selvsagt ikke PS3 sin "feil", men de som laget spillet som er ansvarlige for at grafikken er optimalisert godt nok til enhver tid. Det er ikke helt lett å få best mulig grafikk, og samtidig holde oppe ytelsen, da det er snakk om en ganske fin balansegang.

Så hvilken ytelse du sitter med er med andre ord avhengig av to faktorer. Hvilket spill du spiller, og hvor kresen man er. Noen merker knapt selv store FPS-drops, mens andre er veldig følsomme for det. Men for all del, nå som du er vant med god ytelse, så vil du nok merke stor forskjell den første tiden, men det er også en vanesak som en til en viss grad kan venne seg til.

Personlig synes jeg derfor de fleste spill er best på PC, da jeg helt slipper dette problemet, da jeg kan optimalisere litt selv, samt oppgradere forskjellige komponenter om det blir FOR dårlig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg takker for svarene =)

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å best mulig eliminere tap av FPS?

Et spørsmål til:

Min TV kan kjøre 100HZ oppdateringsfrevkens, noe som gir svært flytende bilder.

I det siste har jeg oppdaget at når jeg slår på 100HZ, kan objekter som beveger seg fort få en slags forstyrrelse rundt seg. Som f.eks en mann som løper forbi kamera vil bli omringet av firkantede ruter en liten stund.

Kan jeg ordne dette?

Lenke til kommentar

Jeg takker for svarene =)

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å best mulig eliminere tap av FPS?

Et spørsmål til:

Min TV kan kjøre 100HZ oppdateringsfrevkens, noe som gir svært flytende bilder.

I det siste har jeg oppdaget at når jeg slår på 100HZ, kan objekter som beveger seg fort få en slags forstyrrelse rundt seg. Som f.eks en mann som løper forbi kamera vil bli omringet av firkantede ruter en liten stund.

Kan jeg ordne dette?

Hvilken LG modell har du kjøpt?

100hz er et system som noen ganger ikke klarer å henge helt med. Det vil si at tv-en ikke klarer å kalkulere nye bilder raskt nok når bevegelsene blir for kjappe. På enkelte av disse systemene vil du også se at en fotball vil bryte opp når den sparkes ut i luften...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...