Thor. Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Hei. Jeg og familien min skal til Bulgaria i år via fly og i denne sammenheng så sjekket jeg hva jeg kunne og ikke kunne ta med. Følgende: Use of the following electronic devices is prohibited during the whole duration of the flight:portable FM radio and television sets; scanners; cellular telephones; remote-control appliances (including toys); radio transmitters and receivers; portable video sets; CD-, minidisk- and CD-ROM players; CB radios; computer printers; laser pointers. Så har jeg lov til å ta med og bruke følgende under flygning? PSP (den har innebygd WLAN men har bryter som kan tvinge den til å være av) Nintendo DS (der må du bevist aktivere wlan ved å gå inn i bestemte menyer) MP3 spiller med radiofunksjon (der jeg selvfølgelig kun bruker MP3 delen) Også står spesifikt CD, minidisc og cd-spillere (gjelder sikkert dvd-spillere og) men dette er vel fordi disse er optiske (laser)? Det viktigste er mp3, får jeg bruke denne på flyet? Endret 1. mai 2010 av Thor. Lenke til kommentar
koots Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Så lenge de er avskrudd mens setebelteskiltet lyser så er det ikke noe problem. WLAN og lignende finner du ikke i lufta uansett så det er det bare å skru av, strøm sparer du også. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det står at bruk av den slags utstyr er forbudt under heile turen. Sjølv om mp3-spelar ikkje er nevnt antar eg den kan puttast i same kategori som minidisc og CD-spelar. Du kan jo alltids sende dei ein e-post og spørre. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Det er ikke snakk om hvor nyttig det er med wlan men om jeg får bruke utstyret på flyet. Greit nok at det ikke er wlan på fly men 2 PSP-er/DS-er kan faktisk koples sammen for å spille multiplayer, ikke at dette er relevant for meg under flyturen, jeg trenger bare litt underholdning som ikke blir inndratt fordi det (kan) kommunisere trådløst. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg kan ganske sikkert love deg at utstyret ikke blir inndratt, men du blir nok bedt om å skru det helt av under take-off og landing. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Egentlig en snodig liste. Hvor er f.eks. PCer i forhold til dette. De inneholder vanligvis sendere, mottakere og ikke minst CD ROM. Utfra at det dermed ser ut til at en godtar ren dataoverføring uten mekanisk mellomledd skulle en tro at MP3 og ikke PSP var lovlig. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Har en følelse av at den lista er minst 10 år gammel med tanke på innholdet. Kan virkelig ikke fatte hvorfor en minidisk- eller cd-spiller skulle være ulovlig å benytte seg av under flyturen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Tja, dette er jo et bulgarsk flyselskap (såvidt jeg har skjønt), og der nede er det veldig store forskjeller i og utenfor byene så CD-spillere og minidisc er sannsynligvis vanlig med slike spillere der. Ellers så har jeg sendt inn en mail der jeg spør om dette så vi får se. Tipper utfallet blir at PSP bruker optiske medier og blir nektet, DS blir tillatt da den ikke har noen bevegelige deler og samme med MP3 men som nevnt over, ikke lov å bruke ved takeoff og landing. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Nintendo DS, mobil i flightmodus, mp3-spiller er ihvertfall lov, har sett opptil flere ganger noen bruke en laptop på et fly uten å bli spurt om å slå av. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Dette kommer jo an på flyselskapet og deres grenser. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Har til gode å oppleve at et flyselskap ikke tillater bruk av laptop –– selvsagt med unntak av landing/takeoff. WLAN underveis er heller ingen sjeldenhet. Standardfrasen om radiosendere-/mottagere vet flyselskapene utmerket godt at brytes til stadighet, så lenge man holder telefonen i flight mode og oppfører seg pent vil det helst gå greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå