mesha Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Kjøpte tv på Expert for ca 3-4 månender siden. Nå har jeg visst oppdaget en død pixel på tven. Har jeg rett på å få pengene tilbake, eller er det slik at jeg får ny identisk tv? Er det mulighet for å eventuelt velge en annen tv? Jeg vil helst ha pengene tilbake tough;) Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 En død pixel dekkes ikke av reklamasjon, men noen produsenter opererer med "zero dead pixel" garanti så du får sjekke produsentens hjemmesider. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 De aller fleste LCD skjermer går under ISO 13406-2 standarden. Hvor mange pixler som må godtas kommer ann på hvilken klasse skjermen går under: http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2 Mao, en pixel som er død, hot eller låst gir det ikke en mangel i henhold til reklamasjonsretten med mindre du er blitt lovt en klasse 1 skjerm, eller zero dead pixel warranty. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hva slags tv er det? Noen har veldig gode pikselgarantier som kanskje kan dekke det. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 dette er modellen: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=450663 Så alt er i grunnen avhengig av produsenten og ikke butikken? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er butikken du retter reklamasjon til, men det er opp til produsenten å tilby en garanti for døde pixler. Uten en ekstra garanti fra produsenten vil ikke 1 død pixel være nok til å reklamere på produktet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Philips har fått en veldig bra hjemmeservice nå, så ring 22 70 81 11 og hør med dem (er ikke helt sikker på om det er rett nummer, men de kan nok isåfall sette deg videre). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå