Gå til innhold

Får ikke kobla xbox og MediaCenter/PC via router/nettverk. "Kan ikke konfigurere extenter-enhet"

Anbefalte innlegg

Var ikke sikker på om jeg skulle poste her eller på data-forumet, så flytt hvis feil!

Har et lite problem her jeg sitter og prøver å koble PCn min til Xboxen for å spille av musikk via Media Center.

Situasjonen er slik:

- Jeg kommer inn på xbox live, så jeg har nett på den. Den er kobla til en router, og routeren er kobla til altibox. Denne koblingen funker fint.

- Jeg har koblet min bærbare PC til samme routeren, og har nett. Funker også fint.

- Jeg KAN se xboxen min på oversikten over enheter på nettet, og har aktivert fildeling osv.

Men xboxen min klarer ikke å finne PCn eller motsatt, så får ikke kolba sammen :thumbdown:

Og jeg kan ikke konfigurere extender enhet på Media Center, og finner heller ingen enheter.

Har Windows 7 om det skulle ha noe og si.

Så er det noen som vet hva jeg må gjøre? Gjerne step by step. Har prøvd å lese gjennom disse forslagene jeg får fra både windows og xbox sine sider, men ingenting går.

Legger ved noen bilder:

post-173387-1272736735,3909_thumb.png

post-173387-1272736734,4243_thumb.png

post-173387-1272736734,8941_thumb.png

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar alle sammen!

Har aktivert alt av regler for Mediacenter og extenderenheter i brannmur-innstillingene nå, men det funka fortsatt ikke.

Har prøvd å legge til extenterenhet i Media Center, men den finner ingen extender enheter.

Har tenkt til å prøve og aktivere multikast- og UPnP-teknologi på nettverksruteren. Kanskje det hjelper.

Som dere tydelig ser, så er jo xboxen og pcn begge tilkoblet samme nettverk:

post-173387-1272809627,3126_thumb.png

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Har aktivert multikast- og UPnP-teknologi på nettverksruteren, samt reboota ruteren men, det hjalp heller ikke...

Skjønner ikke hvorfor PCn ikke klarer å finne xboxen, når man tydelig kan se at de er på samme nettverk (bildene over).

Også restarta både PC, ruter og xbox etter dette og prøvd på nytt. Guess what? Funker fortsatt ikke.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Drar opp denne igjen jeg. Har fortsatt ikke funnet løsningen på problemet, og håper noen av dere kanskje sitter på løsningen :)

Hadde vært utrolig kult å fått kobla dette sammen.

Ser tråden har blitt flyttet til riktig kategori, så håper det er noen som har litt mer peil her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...