Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bør jeg bruke veksthormoner? (gutt 16 år, 161cm)

Gjest Mhmmm

Anbefalte innlegg

Gjest Mhmmm

Hey, jeg hadde tenkt meg å kjøpe voksthormoner fra utlandet, siden jeg er ganske så kort

og føler for at jeg må ta det for å vokse enda mere 161 (16 år)

Er det noen som har erfaringer med veksthormoner? Hva er bivirkningene? Funker det? Og isåfall fra hvilken net butikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Treningsnarkoman

Veksthormoner når du bare er 16 år gammel høres ikke ut som en god plan.

Forstå meg rett, jeg er ingen "moraltante".

Jeg har selv prøvd fire-fem forskjellige "kurer" for å ta en snarvei i framgangen i forhold til volum-trening.

Jeg vet det ikke er akkurat det du spør om, men testosteron og veksthormoner er på en måte det samme.

Om du virkelig vil bli høyere eller større på andre områder bør du uansett kontakte legen din og snakke om dette uten å bestille fra nettet først.

Du aner ikke hvor mye dritt og juks som selges via nettet, det bør unngås.

Du kan ta en titt på Steroider.net og lese forskjellige folks erfaringer med forskjellige stoffer. Det kan hende du finner noen stoffer der som du vurderer å kjøpe fra en luguber nettside.

Lenke til kommentar
Gjest Gaut

Det største problemet med veksthormoner er at de via en negativ feedback stopper den naturlige utskillelsen av veksthormon fra hypofysen din. Veksthormonet er ikke kun aktivt når vi vokser, men gjennom hele livet for å vedlikeholde vekst, beinbygging, muskler osv. Så om du tar kunstig veksthormon, minsker du den naturlige utskillelsen av hormonet, noe som blir et stort problem for resten av livet. Dessuten vil ekstra doser veksthormon gi et ganske rart utseende med mer kviser, stort kjevebein, tjukke bein i hendene, krum-/pukkelrygg, større bein der øyenbrynene er osv osv.

Andre bivirkninger ved for høye doser er: hodepine, hypertensjon (høyt blodtrykk), diabetes og med lang tids høy eksponering av veksthormon, forstørret hjerte, hjertesvikt, nyresvikt og leddgikt

Generelt en dårlig idè, spesielt når du bare er 16 år.

Lenke til kommentar

Gikk på skole med en kar som var noe under gjennomsnittet (rundt 150). Familien hans brukte mange hundre tusen kroner på veksthormoner i utlandet ut at han ble en millimeter høyere. Men han ble derimot mange kilo tykkere (typ 30kg rent fett på kort tid). Tenk deg om to ganger ^_^

Lenke til kommentar

Haha! Som MogensAlfonse sier, vent et par år kjære deg. Ta og spis mye mat og tren mye og vent et par år. + Vekst er vel ulovligt, og du må vel få det fra lege. Men, du skal utfylle mangen krav før du får det. Hadde du gått til legen din pr. dags dato så hadde du fått et stygt blikk på deg fra legen din.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Gjestsomerkortvokstogerfar

Kanskje litt sent å svare, men å vente et par år blir feil her. Det er når du er under vekst du må ta veksthormoner for å hjelpe veksten din. Ikke etter du er ferdig. Du ville ha noen cm ekstra fra bakken og opp. Ikke rundt armene, da er det nå noe må gjøres. Men du må kontakte lege, de vet hvordan behandling du bør ha, hvor mye og hvor ofte du skal få veksthormoner, dette er ikke noe du gjør selv om du vil ha resultat.

Lenke til kommentar
Gjest gjest....

Veksthormoner er da farlige for kroppen etter puberteten har begynt da, så det er nok en dårlig ide da det fucker opp hormonsystemet.

Lenke til kommentar

Gikk på skole med en kar som var noe under gjennomsnittet (rundt 150). Familien hans brukte mange hundre tusen kroner på veksthormoner i utlandet ut at han ble en millimeter høyere. Men han ble derimot mange kilo tykkere (typ 30kg rent fett på kort tid). Tenk deg om to ganger ^_^

Haha, da er det ikke veksthormonene sin skyld ihvertfall! :) Veksthormoner blir veldig mye brukt blant bodybuildere. Ikke bare for muskelbygningens skyld,men også fordi det er et ypperlig preparat for fettforbrenning ;)

Høres mer ut som om han fikk i seg insulin eller bare ræva mat.

Lenke til kommentar

Gikk også på skole med en kar som var noe under gjennomsnittet (rundt 150). Familien hans brukte flere hundre milliarder kroner på veksthormoner også, men han ble ikke høyere i det hele tatt, ble bare veldig brei!

Tenk deg om to ganger ^_^

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hey, jeg hadde tenkt meg å kjøpe voksthormoner fra utlandet, siden jeg er ganske så kort

og føler for at jeg må ta det for å vokse enda mere 161 (16 år)

Er det noen som har erfaringer med veksthormoner? Hva er bivirkningene? Funker det? Og isåfall fra hvilken net butikk?

Heidu :) nå er jeg i samme situasjon som deg, bare at jeg ble netopp 17 og er 164cm høy. Lurer bare på om du i det hele tatt tokk en kur med veksthormoner? Isåfall, funka det? Og hva ble bivirkningene ? :) vil selv prøve skjønner du!!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt i hvilken ende jeg skal begynne i, men jeg vil på det sterkeste fraråde deg i gjøre dette på egen hånd. Det er ikke en gang sikkert at det vil bidra til økt kroppshøyde. Kort og godt, du gjør det med livet som innsats, i beste fall slipper du unna med varige skader.

Lenke til kommentar

Heidu :) nå er jeg i samme situasjon som deg, bare at jeg ble netopp 17 og er 164cm høy. Lurer bare på om du i det hele tatt tokk en kur med veksthormoner? Isåfall, funka det? Og hva ble bivirkningene ? :) vil selv prøve skjønner du!!

Er du heldig kan du bli max 170cm, men tviler på at du blir mer enn 166cm.
Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk tro at manglende høyde kan være et av markørene på at noe er feil. En god indikasjon på at veksthormon kan være tingen. For typisk ser man at det er puberteten som står for vekst i et vanlig system. Dersom puberten kommer, så passerer uten at du har skjegg eller hår under armene -- og at du er lav, kan det være en klar indikasjon på at det er feil i hormonbalansen.

Men, det er ikke til å slippe unna at det finnes genetisk kort også. Her må nesten så på pungen din, under armene, overleppa osv. Er det hår og du har alle andre tegn på at kroppen utvikler seg i takt med formodning skal du ikke ha veksthormon. Det vil i så fall ikke hjelpe på høyden din uansett, iom. at det er genetisk.

edit:

Kan legge til at høyde på foreldre har rimelig lite å si. Det er en pekepinn, helt klart. Men selv i familien min rager brødrene mine mye, mye høyere enn både mor og far.

Endret av falsetto
Lenke til kommentar

Faren min var 177 morra mi er 158, heldigvis endte jeg opp på 185cm. Sove godt, trene og ha et godt kosthold øker høyden. Spesielt kondisjon. Hvis du har trent mye styrketrening under vokseperioden har det desverre gjort slik at du ikke har fått ditt maksimale høyde.

Veksthormoner er dessverre også mest effektiv i 13 års alderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...