Gå til innhold

Tatt av politiet for å drikke (er under kriminell lavalder)


Anbefalte innlegg

Jeg og noen kompiser hadde vorspiel i skogen i går. Vi grilla og hadde med drikkevarer til cirka 1500 kroner. Plutselig dukker politiet opp, ut av ingen steder, og vi rekker ikke stikke.

 

Så, politiet skriver opp navna våres, og tar drikke og matvarer.

De nevner at siden vi er under kriminell lavalder vil vi ikke få noen prikk på rullebladet eller lignende, men foreldrene våres vil bli oppringt.

 

Likevel, de må vel skrive opp denne informasjonen i en eller annen form for database? Hva slags konsekvenser kan dette ha? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ulovlig å drikke alkohol i Norge uansett hvor gammel du er, men det er ulovlig å servere mindreårige alkohol.

 

Å?! :dribble: Men de sa de skrev opp det i en eller annen database.

Så det har absolutt ingen konsekvenser? :)

 

 

De skriver opp navnene deres i tilefelle det skjer igjen og dere blir busta. da tar politiet kontakt med barnevernet for å få til samtaler mellom foreldrene dine og barnevernet/politiet. Det er godt mulig det ikke er ulovlig å drikke alkohol som mindreåring, men du har fått tak i det. og det er det politiet reagerer på...

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle som er under 18 kalle alle sammenkomster etc. vorspiel?

Det er ingen grunn til det, du og de andre vennene har ikke lov til å dra på byen senere for å drikke uansett. Grunne til at vorspiel ble introdusert slik den brukes i dag er at det er billigere å drikke billige produkter hjemme for så å dra ut og være mer sosial på byen uten å svi av en tusenlapp eller to.

Litt off topic kanskje, men måtte bare få det ut etter som alle jeg kjenner skriver vorspiel til alle anledninger.. Men for å kommentere sakens kjerne; det kan jo som Mchansern sier, bli barnevern innblandet. Men mest sannsynlig blir det bare en liten advarsel ved at foresatte blir kontaktet.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle som er under 18 kalle alle sammenkomster etc. vorspiel?

Det er ingen grunn til det, du og de andre vennene har ikke lov til å dra på byen senere for å drikke uansett. Grunne til at vorspiel ble introdusert slik den brukes i dag er at det er billigere å drikke billige produkter hjemme for så å dra ut og være mer sosial på byen uten å svi av en tusenlapp eller to.

Litt off topic kanskje, men måtte bare få det ut etter som alle jeg kjenner skriver vorspiel til alle anledninger.. Men for å kommentere sakens kjerne; det kan jo som Mchansern sier, bli barnevern innblandet. Men mest sannsynlig blir det bare en liten advarsel ved at foresatte blir kontaktet.

 

 

De sa først de skulle kontakte foreldrene våres, men alle gutta bestemte seg for å være den første til å ringe, så de sa de ikke kom til å ringe (flaks for de som lata som). Kan også nevne at de ikke var helt "opplagt". De glemte nemlig å skrive ned noen.

 

Det som er tragisk med situasjonen er spørsmålet om hvorfor de kom akkurat da.. hadde de stukket 1 og en halv time senere, ville det vært sikkert over 30 stk der.

 

(Hvorfor skal alle som er under 18 kalle alle sammenkomster etc. vorspiel? - bare skrev noe, for å få det som enkelt forståelig som mulig :))

 

De skriver opp navnene deres i tilefelle det skjer igjen og dere blir busta. da tar politiet kontakt med barnevernet for å få til samtaler mellom foreldrene dine og barnevernet/politiet. Det er godt mulig det ikke er ulovlig å drikke alkohol som mindreåring, men du har fått tak i det. og det er det politiet reagerer på...

 

Jeg ser den. Men det er jo som regel tilfeldige polakker man spør utenfor RIMI. :)

Lenke til kommentar

Dersom man blir tatt med alkohol offentlig og er under den kriminelle lavalderen vil politiet kontakte foreldrene dine, og sende en såkalt bekymringsmelding til barneværnet. Annet enn det er det ikke stort mye de får gjort.

 

Men det vil ikke ha noen påvirkning i forhold til f.eks utdanning (befalskolen) senere?

 

Uansett, tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766

Du kan vel ta det fullstendig med ro. Nå har du/dere i hvertfall fått en advarsel, og med det til neste gang vet dere hva som ikke bør gjøres.

Endret av medlem-161766
Lenke til kommentar

Har polititet lite å forerta seg eller? Faen så unødvenedeig å gå i skogen å plage ungdommer som koser seg med pølse og en pils når de har flere tusen møkkfulle russ som skyter på folk med paintball og stålør, uansett om det er ulovlig eller ei.

 

edit Ja og hvorfor i helvette tokk de fra dere maten? er ikke en typisk "fuck snuten"t-type, men det der er helt bak mål.

Endret av Frdlr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil ikke ha noen utspill på eventuell politiskole/befal/militæret/utenlandsreiser til USA, da det er fordi de gjør en "vandelssjekk", den vandelssjekken er en sjekk av rullebladet. Er det ingen prikker der vil det ikke ha noen utspill.

Lenke til kommentar

Det vil ikke ha noen utspill på eventuell politiskole/befal/militæret/utenlandsreiser til USA, da det er fordi de gjør en "vandelssjekk", den vandelssjekken er en sjekk av rullebladet. Er det ingen prikker der vil det ikke ha noen utspill.

 

Godt å høre. Takk for alle svar. :)

Lenke til kommentar

Jævla idioter av no ny-utdanna politinisser.

Sikkert noen nybakte politiaspiranter som ikke har en dritt å finne på, og tar seg en tur og søker opp noen å herse med.

Midt i SKOGEN av alle plasser.

Så forbanna unødvendig at det er til å le av :thumbdown:

 

Haha, ja. Situasjonen var så tragisk at det var komisk. Så det ble gruppe bilde med politi-folka. :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva faen? hvorfor tok politiet matvarene? i tilegg så kan de ikke ka fra dere alkoholen heller med mindre det som dere står med i hånda å drikker av, etter som jeg har forstått det. var nylig eg enorm fest på ei strand her, var 800stk som skulle komme, men pga dårlig vært var det bare 200 som havnet der. politiet stod vakt med stranna hele kvellen/natta, og det jeg hørte var at de tok de som drakk ulovlig og kjørte hjem de som ikke klarte å oppføre seg. som det har blitt sagt tidligere så skal det ikke være ulovlig å drikke hvis man er under 18, men det er ulovlig å kjøpe alkohol da man er under eller kjøpe til noen, og det er ulovlig å drikke offentlig, og med mindre de tok dere med spriten i kjeften så burde de ikke begynne å whine om å ringe hjem

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva faen? hvorfor tok politiet matvarene? i tilegg så kan de ikke ka fra dere alkoholen heller med mindre det som dere står med i hånda å drikker av, etter som jeg har forstått det. var nylig eg enorm fest på ei strand her, var 800stk som skulle komme, men pga dårlig vært var det bare 200 som havnet der. politiet stod vakt med stranna hele kvellen/natta, og det jeg hørte var at de tok de som drakk ulovlig og kjørte hjem de som ikke klarte å oppføre seg. som det har blitt sagt tidligere så skal det ikke være ulovlig å drikke hvis man er under 18, men det er ulovlig å kjøpe alkohol da man er under eller kjøpe til noen, og det er ulovlig å drikke offentlig, og med mindre de tok dere med spriten i kjeften så burde de ikke begynne å whine om å ringe hjem

 

lærer fortalte meg at du må være 17 år for og bær alkohol offentlig

Lenke til kommentar

Du skal være 16 år for å bære alkohol. Er du i privat hjem kan du være 1 år gammelt for den saks skyld, men så lenge du er på offentlig grunn, har du ikke lov til å bære alkohol før du er 16 år gammel. Det gjelder øl, 20% 40% og over. Hjemmebrent er bare ulovlig. Ikke gå med det offentlig:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...