Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din realistiske drømmebil!

Anbefalte innlegg

1974 Dodge Monaco (Bluesmobile) :D

må vere politiutgåve å sjebby!

Noke alla dinne !

http://www.youtube.com/watch?v=HBlioxMvoIA&feature=related

EDIT: Om noken her selle en eller veit om en til salgs PLIS ta kontakt ! Svert interesert :)

Er en slik i Trondeim, men ser ikke ut til å være til salgs... ;)

Min drømmebil vil være en 70-80talls Mercedes S-klasse, gjerne 500... S-klasse fra midten av 80tallet med sota ruter vil være rene gangsterlook... :dribble::cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en slik i Trondeim, men ser ikke ut til å være til salgs... ;)

Min drømmebil vil være en 70-80talls Mercedes S-klasse, gjerne 500... S-klasse fra midten av 80tallet med sota ruter vil være rene gangsterlook... :dribble::cool:

Vi hadde en slik da jeg var mindre, hehe :)

Lenke til kommentar

1976 var siste året den ble kalt Stingray. 79 modellen er jo lik, men den ble aldri offisielt kalt Stingray.

The Sting Ray nameplate was not used on the 1968 model but Chevrolet still referred to the Corvette as a Sting Ray, and 1969 through 1976 models used the "Stingray" name as one word, without the space.
(...)the Stingray nameplate was dropped after 1976 ending 13 model years where the names Corvette, Sting Ray, and Stingray were synonymous.
Lenke til kommentar

Rett skal være rett :p

Pleier å omtale alle Corvette C3 som Stingray selv, så :shrug:

Sto for øvrig en sort 76 modell i god stand til 80.000 på skilt til salgs for noen uker siden. En kar som måtte kvitte seg med bilen raskt. Angrer litt på at jeg ikke spleisa med fattern.

Endret av raid2
Lenke til kommentar

Ikke for å knuse drømmene deres, men jeg kjenner flere som har hatt/har en Corvette.

Resultat = Lei av den etter en sessong pga. dårlige kjøreegenskaper, mye bråk, bensinsluker osv.

Men det hjelper ikke at jeg sier det til dere, dere må vel oppleve det selv :D

Jeg drømmer fortsatt om BMW 850i (Alpina) :D

Litt nærmere er drømmen om en BMW 740i(a), men det blir vel nytt bad istedet --> :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg drømmer fortsatt om BMW 850i (Alpina) :D

Litt nærmere er drømmen om en BMW 740i(a), men det blir vel nytt bad istedet --> :w00t:

Ikke for å knuse drømmen din, men disse bilene er heller ikke kjent for å være særlig bensingjerrige ;) Dessuten mistenker jeg at pengesluket blir enda større enn for en Corvette..

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om (realistiske) drømmebiler.. det er som regel ikke snakk om en 1.6 Micra for å kjøre økonomisk. Har man råd til å ha en BMW 850i så har man gjerne råd til forsikring og bensin.

Kjedelig å drive å lese om at folk skriver om bensinforbruk. Det skal ikke trenge å oppgis at en 5 liter V12 bruker mye drivstoff ;)

----

Ikke nødvendigvis en drømmebil, men kunne gjerne tenke meg en strøken MK2 (Celica) Supra..

30407510075_large.jpg

30407510073_large.jpg

30407510070_large.jpg

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om (realistiske) drømmebiler.. det er som regel ikke snakk om en 1.6 Micra for å kjøre økonomisk. Har man råd til å ha en BMW 850i så har man gjerne råd til forsikring og bensin.

Kjedelig å drive å lese om at folk skriver om bensinforbruk. Det skal ikke trenge å oppgis at en 5 liter V12 bruker mye drivstoff ;)

Egentlig ikke, men når man mener at en Corvette er urealistisk, måtte jeg bare svare når han selv drømmer om en stor, sterk og aldrende bil som er spekket med elektronikk. At det til enhver tid ligger så mange 8-serier ute til salgs, er ikke helt uten grunn. Driftskostnadene på både 7- og 8-serien er visstnok ganske drøye. Jeg sliter nok med min 5'er.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke, men når man mener at en Corvette er urealistisk, måtte jeg bare svare når han selv drømmer om en stor, sterk og aldrende bil som er spekket med elektronikk. At det til enhver tid ligger så mange 8-serier ute til salgs, er ikke helt uten grunn. Driftskostnadene på både 7- og 8-serien er visstnok ganske drøye. Jeg sliter nok med min 5'er.

Han skrev da ikke at Corvette er urealistisk? Han skrev at han kjenner flere som har hatt Corvette, og de hadde dårlig erfaring og solgte.. noe som i grunn er poengløst å nevne, for det er intet annet enn feil bil til feil person. Man vet gjerne at mye bråk og bensinforbruk følger med til en slik bil.. kjøper man en bil og merker slik i etterkant så har man gjort noe feil på et punkt.

Er i høy tvil over at de som har BMW 8-serie selger grunnet bensinforbruk. Har man en BMW V12 vet man at det brukes bensin.. er vel heller grunnet kjøp av noe annet eller andre prioriteringer.

Har en bil som bruker vanvittig mye (99 oktan) bensin, men har prioritert inntekten slik at jeg har satt av nok penger. Det er fullt forståelig at folk velger bensingjerrige biler, men kjøper man et bensinsluk er man gjerne forberedt på forhånd.

Jeg sier på ingen måte at det er feil å selge en bil pga høyt bensinforbruk, det er fullt forståelig. Men er bare det at det blir påpeket at en bil bruker mye bensin, som følger med at den blir (til en viss grad) urealistisk. Har man satt seg en drømmebil vet man gjerne forbruket og har tatt forbehold om det.

Endret av Scotty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er i høy tvil over at de som har BMW 8-serie selger grunnet bensinforbruk. Har man en BMW V12 vet man at det brukes bensin.. er vel heller grunnet kjøp av noe annet eller andre prioriteringer.

Jeg tror heller ikke det er bensinforbruket som gjør at de selger. Jeg tror de selger etter å erfare hva det koster å holde bl.a. motor, girkasse og hjuloppheng i stand. I tillegg til elektriske problemer. Vet ikke hvordan det er med din bil, men på min er ikke bensin den eneste utgiften.

Lenke til kommentar

Bensinforbruket er nok den minste utgiften på min bil. Har brukt ca 70 tusen på deler, veldig mye slitedeler. Har byttet motor, girkasse, drivverk, mye restaurering, endel slitedeler. Driver å bytter toppakning og har turboen til overhaling for øyeblikket. Ellers veldig høy forsikring. :)

Men nok om det.. mer on-topic :)

----------------

Igjen, ikke nødvendigvis en drømmebil, men skulle gjerne hatt en slik en :) VW Scirocco GTX

phenom4.jpg

dogtg14.jpg

ph13.jpg

dogtg6.jpg

ph17.jpg

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...