Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din realistiske drømmebil!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen fler av mine

242 med 86+ fronten og turbo (Helst moderat trimmet b230fk/ft samt. gertag kasse og sinterclutch, samt. 1031 bakaksel, coiloverset, bremser fra 850t5r, siden de er så eldgamle bør det ikke være umulig og få gategodkjent med halv/fullbur heller :devil: ) Skal forøvrig være matt svart

Volvo242TICeuro-1.jpg

Volvo 340/360 drift/timeattack prosjekt med LS1 /m kompressorkit, fullbur, sømsveiset karroseri, latterlig bredding+++

volvokai1oi7.jpg

Jokere:

323 Gtr

mazda-323-gtr-turbo-4x4.jpg

Smått opphoret RX8 som bruksbil igjennom sommerhalvåret. (turbokit??)

KS-RX8-02.jpg

Riktig stylet 2.2 Vtec Prelude (4gen funker også)

tuned-honda-prelude-5th-generation.JPG

Galant VR4 (helst den første utgaven (sjette gen galant) men alle funker) vanlig 6'er galant gti funker også som en enda mer realistisk drømmebil :p ) Mitsubishi Lancer/colt gti 16v må egentlig nevnes i samme åndedrag!

vr-4.jpg

33077140005_large.jpg

Noen fler jeg kom på i slengen :)

Lenke til kommentar

Stilig nok den, men hater røde biler ^^

Takk takk :) Alle har hver sin smak, personlig ville jeg helst hatt den i en slags mørk blå, men med tanke på hvor få det er av disse og hvor god stand denne er i, med tanke på alder, og det at jeg og liker røde biler så var det ikke et vanskelig valg :)

Lenke til kommentar

Noen fler av mine

242 med 86+ fronten og turbo (Helst moderat trimmet b230fk/ft samt. gertag kasse og sinterclutch, samt. 1031 bakaksel, coiloverset, bremser fra 850t5r, siden de er så eldgamle bør det ikke være umulig og få gategodkjent med halv/fullbur heller :devil: ) Skal forøvrig være matt svart

Volvo242TICeuro-1.jpg

Volvo 340/360 drift/timeattack prosjekt med LS1 /m kompressorkit, fullbur, sømsveiset karroseri, latterlig bredding+++

volvokai1oi7.jpg

Jokere:

323 Gtr

mazda-323-gtr-turbo-4x4.jpg

Smått opphoret RX8 som bruksbil igjennom sommerhalvåret. (turbokit??)

KS-RX8-02.jpg

Riktig stylet 2.2 Vtec Prelude (4gen funker også)

tuned-honda-prelude-5th-generation.JPG

Galant VR4 (helst den første utgaven (sjette gen galant) men alle funker) vanlig 6'er galant gti funker også som en enda mer realistisk drømmebil :p ) Mitsubishi Lancer/colt gti 16v må egentlig nevnes i samme åndedrag!

vr-4.jpg

33077140005_large.jpg

Noen fler jeg kom på i slengen :)

Nå står det jo også "realistisk" i tittelen, det er ikke de på lista di iallefall ^^

Lenke til kommentar

Nå står det jo også "realistisk" i tittelen, det er ikke de på lista di iallefall ^^

Hva mener du?

242'n er din for under 50 000,- inkl alt av deler/motor samt. en god del albuegris.

340/360'n kan bygges for under 150 000,- (ikke inkludert timer )

323gtr: 30 000-70 000,-ish avhengig av stand

RX8 kan bli din fra 150 000,- (Sett dem mye billigere, feil årstid å kjøpe på)

Prelude 4/5 med riktig motor: 20 000-80 000,- avhengig av årstall og stand

Galant VR4 her begynner vi å snakke sjelden, men mener det er registrert iallefall 2 i norge og en av de var for salg for ett par år siden, om man nøyer seg med å ikke ha skilter på er det dog ikke så veldig vanskelig og få snappet til seg en for en rimelig penge fra japan.

Galant Gti er ganske sjelden men det fins endeø av de rundt omkring i Norge og Europa, så er man på utkikk med pengene klar får man snappet til seg en for rundt 20 000-30 000,- om man er kjapp nok

Samme gjelder Lancer/colt Gti 16v

Toyota GT-4 ST165 er det mange av lengre ned i europa, sjelden den og? ja men hvis de fantes bak hvert eneste gatehjørne hadde jeg nok ikke hatt like lyst på en. (ikke superdyr heller)

3'er lude: finnes altids iallefall en i shabby stand på autodb/finn, mange lengre ned i europa.

Alle bilene jeg nevnte kan kjøpes og hentes for en pris tilsammen lavere enn samtlige andre som blir nevnt her. :)

Edit:

Enda en jeg kom på

Sort Chevrolet stepside fra slutten av 1950'tallet med minimum en 502 big block, helst en 572 (9,4l :p ) skal brukes til streetlegal drag, cruising og lyskryssracing.

1206tr-06+1958-chevy-stepside+motion.jpg

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Av "nyere" eller dyr bil har jeg vanskelig for å velge noe, men måtte blitt noe i Ferrari 355/Porsche 911 sjangeren tenker jeg.

Av andre biler kunne jeg bladd opp mye for, er en slik en, i perfekt stand vel og merke:

Saab 99 turbo

1094924_2.jpg

Endret av untouch4ble
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Langt ifra glemt, men for tung, for kort aksjeavstand og for upraktisk for min smak :)

Du tenker nok på akselavstand, forstod den.

Men R5 Turbo har ikke plagsomt lang akselavstand den heller, faktisk har Clioen lenger akselavstand (Clio har 2532mm, R5 Turbo har 2430m akselavstand)

Ikke er den særlig praktisk heller. (Både R5 Turbo og Clio V6 har motoren midt i, og mangler bakseter)

Dog er den en del lettere enn Clio V6.. (R5 Turbo veier ca 970kg mot Clio sine 1475kg)

Selv vil jeg gjerne ha en R5 Turbo, men jeg tar gjerne en Clio V6 Phase 2 også.. 255hk i den bilen skal nok funke fint.

R5 Turbo står høyt på lista mi og.. Jeg har fått gleden av å kjøre R5 Turbo (ikke Turbo 2), og må si det var noe godt utenom det ordinære.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...