Gå til innhold

Anbefalte innlegg

projectdream.jpg

2qsawe9.jpg

Det er første mai og jeg tenkte å feire det med å skrive litt om et lite prosjekt jeg har jobbet med en stund. Prosjektet begynte litt liv på papiret i begynnelsen av januar har jeg holdt på med en del skisser på SketchUp siden. Jeg har kommet opp med forskjellige design, som alle har blitt justert og fikset på til jeg kom frem til noe jeg likte og var enkelt nokk til at det kunne utføres av en med lite erfaring innen metall og plexi / acryll. Det er ikke dessverre ikke sikkert prosjektet kommer til å bli en realitet med det første, men det er helt klart mulig og ikke så vanskelig. Det er egentlig av økonomisk grunn og mye liten tid utenom skole at jeg ikke er helt sikkert på om jeg kommer til å bygge det, men jeg tenkte jeg kunne legge det ut her likevel.

Mål: Prosjektet har et par grunnpunkt som jeg synets er viktig.

• Få best mulig kjølig til alle komponenter som trenger det.

• Stilrent, ikke ha altfor mange unødvendige detaljer. ¨

• Fjerne alt som ikke er nødvendig. Personlig bruker jeg nesten aldri cd rommet i den nåværende pcen min, så da står mine 4 5 1/2 stasjoner tomme (minus en til vifte kontroller, som ville blitt erstattet med et automatisk system i dette kabinettet.)

• Så lite som mulig, men samtidig ha mulighet for atx hovedkort, store skjermkort (ati 5970) og store cpu kjølere.

• Mulighet for vannkjøling.

• Alle løsningene skal være så enkle som mulig, men forsatt ha fokus på kvalitet, slik at det ikke blir slike dårlige løsninger for festing av PCI kortene og lignende, som jeg har sett på mange kabinett i det siste.

Sponsor:

Jeg ser også etter en sponsor til prosjektet. Håpet spesielt på å bli sponset at fractal-design. De har mange utrolig stilige produkter, som også har mange at de samme kriteriene som jeg har nevnt ovenfor. Hele prosjektet ble faktisk inspirert av viftene de har. Hvis det tilfeldigvis er noen som ser dette og har lyst å sponse meg er det bare å ta kontakt.

Kommentartråd

Neste oppdatering blir mer om selve kabinettet.

Endret av Mazz_222
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Oppdatering:

06.05.10

Presentasjon av kabinett

Kabinettet kommer egentlig til å stort sett være svart og hvit. Rundt kabinettet vill det være pleksiglass, toppen og bunnen av kabinettet vill være metall og vill bli lakkert hvit eller svart. Det er ingen sidedører på kabinettet. Alt skal være tilgjengelig ved å dra ut hovedkort brettet bak.

Her er de bilder fra den siste modellen:

rkphkg.jpg

Bilde med hovedkort brettet ute.

vp86tl.jpg

Har også lagd en plan for eventuell vannkjøling.

kdmvzn.jpg

Jeg tror jeg er mest fornøyd med den siste versjonen, men vurderer også denne versjonen.

23kevyw.jpg

Kommentartråd

Endret av Mazz_222
Lenke til kommentar

2. Oppdatering:

12.05.10

Har jobbet litt mer med modellen og har kommet opp med en mer stødig konstruksjon. Rundt kabinettet er det en ramme av firkant rør, som glasset festes til. Toppen, bunnen og bak platen er i frostet eller hvit plexi. Hovedkortbrettet er et brett fra lian li, og festes et metall spor slik at det kan skyves inn. Dette gir lett tilgang til hovedkortbertet når jeg trenger det. Harddiskene festene er også fra lian li og vill bli festet i bunn i kabinettet, men de må kunne bli tatt ut for å montere harddisker ettersom det ikke er plass til det inni kabinettet. (størrelsen på harddiskene i bilde er feil) Strømforsyningen er festet til en forlengelse fester til et av lian li sine kabinetter. Dette gir større plass til harddiskene. I alt har kabinettet en størrelse på 47x23x40 cm (lxbxd).

2uxu3gh.jpg

2qsawe9.jpg

Kommentartråd

Endret av Mazz_222
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...