brg Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Har nettopp satt opp en pc med Windows 7 Pro 64. Tenkte at jeg skulle kjøre XP-mode på denne. Lastet ned og innstalerte uten problemer. Men når jeg skal starte opp så skjærer det seg. Instalasonsprogramet startet og jeg legger inn et passord, men når jeg kommer til der jeg skal starte installasjonen får jeg medling fra Virtual PC om at bruker ikke har tilstrekkelige tilgangsrettigheter. Har prøvd å søke etter hjelp og lest innstuksjonen på windows siden minst 3 ganger. Hva gjør jeg feil ?? Har prøvd å kjøre som administrator. Endret 4. mai 2010 av brg Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Prøv å kjør Vmlite bare for å se om det går. Eller last ned XP mode på nytt, kanskje en korrupt fil eller noe. VnLite finner du her: http://www.vmlite.com/ Guide ang Vmlite: http://samfunn.myhken.com/?p=974 Og du har selvsagt lovlig Windows 7 lisens? De sjekker det nå før du får installert XP Mode. Endret 3. mai 2010 av myhken Lenke til kommentar
brg Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Jada, lovlig utgave selfølgelig.En OEM versjon, men dette skulle ikke ha noe å si. Takk for tipset om vmite, kan være et nødvalg. Men skulle tro at Microsoft har laget et program som er ment å virke. Siden dette er en nyinnstalasjon så kan det ikke være andre programmer/drivere som ligger å forstyrrer. Også merkelig at Virtual Pc ikke lar seg avinnstalere. XP-moder har jeg prøvd å innstalere på nytt. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Xp Mode / Virtual pc fungerer jo i Windows 7 pro 64bit, det har jeg selv testet. Så du har nok vært uheldig med noe her. Har ikke vært borte i samme problem som deg, og har testet på mange pcer. Har du slått av brukerkontrollen i kontrollpanelet da? Den slår jeg alltid av før jeg gjør noe på en pc, så kan være noe der. Tror ikke jeg har testet Xp Mode på en pc med brukerkontroll aktivert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 husket å innstalere de 2 programmene i rett rekkefølge? Lenke til kommentar
brg Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Godt tips om brukerkontrollen. Instalasjonsrekkefølge er i følge Microsoft. Først XP mode, så virtual pc. Stusset på dette, men slik står det. Skal prøve en reinstalasjon av Windows 7 i ettermidag slik at jeg får fjernet Virtual PC før jeg prøver på nytt. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Godt tips om brukerkontrollen. Instalasjonsrekkefølge er i følge Microsoft. Først XP mode, så virtual pc. Stusset på dette, men slik står det. Skal prøve en reinstalasjon av Windows 7 i ettermidag slik at jeg får fjernet Virtual PC før jeg prøver på nytt. Installerer du oppdateringen også? Det er nå to filer du må laste ned til virtual pc. Kanskje du får problemer om du kun installerer den ene filen + XP Mode. Lenke til kommentar
brg Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Ja jeg gjorde alle tre innstalasjonene, men har senere skjønt at den siste er kun hvis maskinen ikke støtter HAV. Har sjekket med et windowsverktøy at min maskin har dette slått på i Bios. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ok, da er brukerkontroll det eneste jeg kommer på... Lenke til kommentar
brg Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Håper det kun er dette som skal til, skal iverfall sørge for at den er av før jeg begynner. Tusen takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
brg Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Da fikk jeg det til. Reinnstalerte Windows. Deaktiverte UAC og Avast før jeg innstalerte XP mode uten noen problemer. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 UAC er for alle de som ikke har peil på data, for alle oss andre er det bare å slå av. Det er det første jeg gjør, før jeg en gang skriver inn produktnøkkelen. Og jeg gjør det både på fysiske pcer og mine virtuelle. Tror jeg slipper mange rare problemer da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå