hypnotize7 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Husker når DVD-platene ble lansert at man skrøt av at de hadde så stor langringsplass at man kunne få plass til hele Beatles-katalogen på ei plate. Åpenbart at det var å ta litt hardt i, men jeg lurer på om det er noen brenneprogram som kan lagre forståelige musikk-filer på ei DVD-plate? Jeg vet at det går med mp3-filer, men jeg ønsker meg wav-filer heller. Er det mulig, evnt hvem tilbyr sånt programvare? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hvem eller hva er det som skal forstå og spille av disse lydfilene ?? Man kon jo brenne hva som helst på en DVD-plate, (i data format) man trenger ikke no spesiell software for det. Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Bluray-spilleren min, brenner jeg WAV som dataplate får jeg bare opp at det er feil disk. Samme problemet var på den forrige DVD-spilleren min også. Lagrer jeg som mp3 går det fint, men har ikke lyst til å nedgradere flac-filene mine til mp3. Derfor har jeg konvertert dem til WAV og ønsker å spille av dem på BD-spilleren. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Bluray-spilleren min, brenner jeg WAV som dataplate får jeg bare opp at det er feil disk. Samme problemet var på den forrige DVD-spilleren min også. Lagrer jeg som mp3 går det fint, men har ikke lyst til å nedgradere flac-filene mine til mp3. Derfor har jeg konvertert dem til WAV og ønsker å spille av dem på BD-spilleren. En evt. løsning er å finne i bruksanvisningen til BD spilleren. Et eller annet sted står det hvilke lydformat som kan spilles av, så blir det å finne hvilken av dem som kan gi best lydkvalitet. Et alternativ er å dytte et ukomprimert lyd-spor inn i ett video-format som BD-spilleren din støtter. Det kan tenkes at BD spilleren støtter flere lydformater på video-filer enn ellers. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Jeg pleier testbrenne en plate med ulike lydspor i ulike format og så ser jeg hva spilleren takler. Forøvrig er det ulike løsninger du kan forsøke. Det åpenbare er jo å sjekke hvilke formater spilleren støtter, og så velge et som passer. Dernest er det vel også mulig å bruke et DVD redigeringsprogram og legge til sangene som et dubbet musikk og så brenen det i dvd format, noe bluray spilleren takler. Dernest finnes det masse muligheter til å koble pcer og mp3 spillere som støtter wav direkte til tv eller forsterker. Videre finnes det mange tver som har usb inngang som støtter wav og da kan du bruke både en usb pinne eller en ekstern harddisk. Til slutt har vi også mulighet både for dvd brennere med harddisk og på playstation 3 og lignende til å rippe musikk inn på harddisken. Skal man leke med andre muligheter, så finnes det jo forsterkere med a2dp (bluetooth stereo) støtte som man kan spille av musikk fra f.eks en mobil med, og trådløst nettverk som dlna er vel også en mulighet. Kanskje det enkleste er å sjekke hva blurayspilleren støtter av lydformat og brenne plater i det formatet? Endret 5. mai 2010 av medlem-82119 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå