magneman Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Hei. For en stund siden merket jeg at det var et lite lys som lyste på skjermkortet mitt. Bestemte meg først i dag for å finne ut hva dette er. Fant ut at lyset ligger på en (i mangel av et bedre ord) firkant nær enden av skjermkortet. Under denne firkanten står det D601, og etter et kjapt søk på nett fant jeg ut at dette neppe kunne være bra. For å vise bedre, har jeg lagt ved et bilde av enden av mitt Powercolor Radeon HD4870-skjermkort som vedlegg. Litt dårlig bilde, og lyset vises ikke på selve bildet, men det er der lyset er hele tiden. Noen som har anelse om hva som er galt(?), og hva som eventuelt bør gjøres? Endret 1. mai 2010 av magneman Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) D 601 ( Critical power fault) De fleste som får dette lider av at kortets VRM's overopphetes. VRM = Spenningsregulatorer som forer gpu core og minne med justert Voltage. En løsning er å ordne bedre sirkulasjon (luft rundt kortet) ved f.eks å flytte på andre PCI kort som lydkort e.l. Eller sørge for luft direkte på kortets VRM seksjon vha vifte(r ). Hjelper det ikke med bedre kjøling av VRM (og man hat tilstrekkelig bra PSU) - bør kortet sendes tilbake i retur som feilaktig. Endret 1. mai 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
magneman Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 D 601 ( Critical power fault) De fleste som får dette lider av at kortets VRM's overopphetes. VRM = Spenningsregulatorer som forer gpu core og minne med justert Voltage. En løsning er å ordne bedre sirkulasjon (luft rundt kortet) ved f.eks å flytte på andre PCI kort som lydkort e.l. Eller sørge for luft direkte på kortets VRM seksjon vha vifte(r ). Hjelper det ikke med bedre kjøling av VRM (og man hat tilstrekkelig bra PSU) - bør kortet sendes tilbake i retur som feilaktig. Takker, får vel ordne med det snarest. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei igjen. Har hatt ekstra problemer med kortet i dag, virker som det har blitt verre i det siste. Har vært akseptabelt helt til nå, men nå går det ganske galt uansett hva jeg prøver å spille. Med en gang et spill starter, slutter skjermkortdriveren å funke, og skjermen blir helt rar. Jeg har i det siste åpnet kabinettet og satt på en vifte på full gang, men det virker ikke som om det har hjulpet. Det virker heller ikke som om skjermkortet er spesielt varmt. Er det noe jeg kan gjøre før jeg eventuelt sender inn kortet? Skjermkortet var del av en ferdigmontert PC. Er det da PC-produsenten (Komplett) eller noen andre jeg skal sende kortet inn til? Det er et PowerColor HD4870 512mb-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå