Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mai 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingardj: Nice, nesten som et vårtegn når du begynner å poste bilder igjen. :)

Hvor lang brennvidde trenger man for å fotografere fulger? Denne tillitsfulle og nysgjerrige karen er fanget på 28mm, uten behov for å croppe i etterkant...

Fantastisk! Viser vel bare at brennvidde ikke er alt bestandig. :p
Lenke til kommentar

Endelig Ingardj! Flott å ha deg tilbake med dine fantastiske bilder!

Ingardj: Nice, nesten som et vårtegn når du begynner å poste bilder igjen. :)

Hvor lang brennvidde trenger man for å fotografere fulger? Denne tillitsfulle og nysgjerrige karen er fanget på 28mm, uten behov for å croppe i etterkant...

Fantastisk! Viser vel bare at brennvidde ikke er alt bestandig. :p

Ingardj, de bildene er som rett ut av et eventyr. Nydelig!

Årets første dag med grilling i Frognerparken.

post-39805-1274470498,8098_thumb.jpg

Takk! :)

Hvor mye redigering ligger bak disse fantastiske makrobildene din? Fargene blir vell ikke slik av seg selv? :)

Lyst til å kjøpe meg en 105/2.8VR for det ser så fantastisk morsomt ut! :D Har dog bestilt meg 52mm-filterringer slik at jeg kan snu min 50/1.8D :)

Det ligger litt arbeid i PS, og det starternesten altid med å lysne bilde ganske mye i RAW-konvertereren i PS. Ellers det litt jobbing med farger og hvitbalanse. Noen ganger blir det mer enn andre. Men det er lyset som er 100% avgjørende.

Jeg har brukt 50mm macro litt i det siste, men det blir en alt for kort nærgrense. Lettere med lengre objektiver.. :) VR tror jeg er digg. Skulle ønske Sigma kom med OS på deres 150mm.. Hadde hjulpet ganske ofte.

Lenke til kommentar

@IngardJ: Har riktig nok ikke råd til en 105 eller 85mm makro fra Nikon, men har sinnsykt lyst på for blir så jævlig facinert! Er veldig glad i lyse bilder selv, men får det ikke heeelt til føler jeg.

Du kan ikke sende meg en hires-versjon av det bilde i midten på epost slik at jeg kan bruke det som wallpaper vell? :D[email protected] Watermarking er lov :)

Endret av Joachim Vadseth
Lenke til kommentar

Som trønder i Bergen MÅ jeg bare :ninja: (selv om fotballinteressen min er på et historisk lavmål)...

Ute av cupen:

post-73994-1274481556,924_thumb.jpg

Videre i cupen:

post-73994-1274481532,1578_thumb.jpg

Fredag ettermiddag på fjellet var uansett flott, uavhengig av siste tids fotballresultat (  :mrgreen: ). Det er bare en kvarters tid gange mellom utsiktspunktene, nydelig turterreng. 

Lenke til kommentar

Jepp! Jeg tror det er det samme krypet som stakk ut av munnen hans 19. mai, men jeg er ikke helt sikker, for dette ser litt anderledes ut. Skulle gjerne klart å identifisere krypet.

Det som kryper inn i munnen vil jeg tippe er en kortvingebille (Staphylinidae). Om det er det som stikker ut av magen på musa er godt mulig. Syns du bør dra ut vedkommende om du ser den neste gang. Det hadde nok jeg gjort :p

2

Syns det ser ut som en muldvarp jeg i miniatyr, kan du jo lage en ny versjon av "Redd Joppe – død eller levende"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...