Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mai 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok noen bilder av bikja til meg og dama når vi var på besøk hos tanta hennes igår:

4624063637_aa10924988.jpg

Nysgjerrig på hva som skjer rundt om kring.

Exif:

Camera Maker: Canon

Camera Model: Canon EOS 40D

Lens: EF85mm f/1.8 USM

Focus Distance: 1.24m

Aperture: f/2.5

Exposure Time: 0.0050 s (1/200)

ISO equiv: 160

Exposure Bias: none

Metering Mode: Center Weight

Exposure: aperture priority (semi-auto)

White Balance: Auto

Flash Fired: No (Manual)

Endret av Zaft
Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg har postet noen ”bareanton tar bilder fra verandaen, mens han har seg en røykepause fra hverdagen” bilde. Tror snart jeg må lage meg et album med alle bildene jeg har tatt fra verandaen min.

873307039_3M2E8-XL.jpg

Endret av bareanton
Lenke til kommentar

20. mai

873541514_U9haj-XL.jpg

Barna har nok vært litt bortpå Mr. Mus i dag, så han ligger ikke helt som han lå i går. Grunnet litt "objektivtesting" i kveld ble det sent før jeg rakk frem til Mr. Mus. Denne 2-minutters eksponeringen er derfor hevet 2EV i post, pluss en forsiktig C-kurve. Fokusering er gjort med lommelykt-lys. :)

Legg merke til det tøffe hullet på ryggen. Det var ikke der i går. Noen har vært "innom" - kanskje det som kravlet inn gjennom munnen hans i går?

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Skitkult, Frikky! Hvor er det tatt?

Frikky, har vi sett samme fuglen? :)

Likte dog utsnittet ditt mye bedre, den snudde seg bare da jeg ville fotografere den, fikk den aldri rett forfra, og baklyset skinner så mye igjennom.

Awesome! :)

Takker! Bildet er tatt i en park i Austin, Texas :)

edit: La ved bilde

post-24025-1274398117,1293_thumb.jpg

D80, 210mm, f/4.8, ISO400

Endret av Frikky
Lenke til kommentar

Det første var helt feil spør du meg, men nummer to traff du spikeren rett på hodet!

Hvis det er fargekombinasjonen du tenker på i det første bildet så skjønner jeg hva du mener, men er ikke enig. Det er kanskje fordi jeg syntes liveryen (godt norsk ord?) til Renault F1 var ganske fin etterhvert da de kjørte med nesten samme fargepaletten i 2007, 2008 og tildels 2009, men da med mindre blått. Årets "originale" svart og gul er selvfølgelig mange hakk råere, men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...