Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mai 2010

Anbefalte innlegg

Gikk meg en kveldstur langs svabergene på øya mi Tomma. Det var 23°C sent på kvelden. Der og da hadde jeg bare lyst å sitte på en campingstol. Stirre inn i solnedgangen med en whisky i ene handa, og solbriller på. Hadde bare solbriller og et kamera, så jeg tok et bilde i stedet.

Light Entertainment

<snip>

Rålekkert! Har du brukt GND her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk meg en kveldstur langs svabergene på øya mi Tomma. Det var 23°C sent på kvelden. Der og da hadde jeg bare lyst å sitte på en campingstol. Stirre inn i solnedgangen med en whisky i ene handa, og solbriller på. Hadde bare solbriller og et kamera, så jeg tok et bilde i stedet.

Light Entertainment

<snip>

Rålekkert! Har du brukt GND her?

Indeed! Lee 0.6 GND (2 stopp) hard edge, og Lee 0.9 ND. Merker at behovet for et mørkere ND begynner å bli påtrengende stort.

P.S. Takker for alle kommentarer.

Lenke til kommentar

Er det noe jeg ikke er fornøyd med når det gjelder Sigma 50mm'n er det følgefokus, ofte den ikke henger med, måtte bruke her da det var for liten plass til å smekke på 100mm'n(som har super følgefokus!) for digre Schæfere.

50mm, f/2.2, 1/200, ISO100

4619333446_3781f39302.jpg

Lenke til kommentar

18. mai

871356501_yDaVL-XL.jpg

Det har vært en deilig og varm dag i dag, og det preger Mr. Mus, som brått har begynt å tørke ut. Det skal vel ikke mye til i en så liten skrott.

Blendet ned til f/32 i dag, og på tross av merkbar diffraksjon tror jeg DoF-gevinsten rettferdiggjør det i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

19. mai

872400229_Kh4F8-XL.jpg

Men Mr. Mus da! Hva er det du har i munnen!? Er det en maur, eller en eller annen bille? Jeg vet sannelig ikke. Det er i det minste klart at nå som sommeren og varmen har kommet, så er insektene i ferd med å flytte inn hos Mr. Mus. Legg også merke til den creepye edderkoppen i underkant av Colgate-tuben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...