iRobot Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ok matbilder det der. Fikk plutselig lyst på sjokolademousse, uten at jeg helt vet hvorfor.. Det trekker likevel litt ned med skitne glass. Fingermerker er fy fy! Tenker på glasset med jordbæret oppi. Takk for det KS, du kan tro jeg også fikk lyst på mousse Jeg måtte rigge meg til 2 etg. over kjk. på shooten, så supper og div var langt oppover kantene og saus hit og dit på tallærker. Noe måtte bare lages omigjen for jeg så det ble for mye redigering... Men, når 3 kokker står i kø med retten sine er det bare å fyre løs, og de hadde ikke begrep på styling. Men ja, fingermerker er veldig fy...ikke bare på shoot... takk for tilbakemelding ! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 "Riksvei 1" sett gjennom et småskittent vindu på en Dash 8 med destinasjon Rørvik, idet solen går ned: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Litt i dag også... Soundtrack: Barry White. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) a_aa og Hr. And: Purdy! I dag har jeg (forhåpentligvis!) startet på et nytt fotoprosjekt, som har fått tittelen "The Decomposition of Mr. Mouse": Møt Mr. Mus (Tammy 28-75/2.8 @ f/5.6, 1/60) Mr. Mus er en representant for arten Dvergmus (Micromys minutus) - den minste gnagerarten i Europa, og den nyeste pattedyrarten i Norge (første gang observert i 2001). Et fullvoksent individ veier ca. 6 gram. Mr. Mus er ikke helt seg selv i dag (det er derfor han lar meg stikke objektivet opp i nesen på ham). Faktisk er Mr. Mus døende. 14. mai Natt til 13. mai forlot Mr. Mus sitt jordiske legeme, presumptivt for å ta sin plass i musehimmelen, sammen med trilliarder av andre små museengler. Mr. Mus er dandert på en gammel Colgate-tube. Hans legeme har nå vært dødt i to dager, og maurene har begynt å forsyne seg, men på grunn av eksponeringstiden (2 sekunder) syns de ikke. Planen er å følge forråtnelsen av Mr. Mus' legeme utover våren og sommeren. Så kan dere andre levere bilder av ting som spirer og lever. Catchen er selvsagt at noen kan komme til å stikke av med Mr. Mus. Da dør prosjektet. Jeg er litt usikker på hvordan jeg kan gjøre dette innenfor rammene av forumet, men det blir vel å poste bildene i denne tråden. Jeg har også opprettet denne: Endret 14. mai 2010 av Anew 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 ..Blir litt som dette klippet, med en av mine gode venner (som forøvrig også er en av de få rettsentomologene i Europa).. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Den skal jeg følge med på, har lagt Jeg har også opprettet denne: http://anew.smugmug....ion-of-Mr-Mouse i favoritter så jeg ikke glemmer det. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Kjapt portrett av fattern på hurtigbåten. Beklager lav oppløsning, sitter på pisstreig 3G-linje via mobiltelefonen, er på hytta. Ikke se bort fra at det kommer et par landskap o.l. ila. morgendagen.. Far, hurtigbåt E-3, 25/1.4, f/1.4, ISO400, 1/125s Lenke til kommentar
Laze Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Vårens siste utgave av Under Dusken er for lengst i hyllene, og med "sommerferie" fra pressefoto-hobbyen er jeg tilbake på gamle jaktmarker: Gate/arkitektur/urbane landskap. Stor på svart bakgrunn. De Døves Kirke, Klæbuveien, Trondheim. Endret 15. mai 2010 av Laze Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Veldig artig Anew, men tror nok den forsvinner ganske fort. Satse på at du lykkes den linken Trondster, den var faktisk tøff TAKK (jeg digger insekter) Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Nok en konfirmant i dag Endret 15. mai 2010 av ole.e Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Ole.e - spesielt det siste var flott. Hun ser veldig mye mer avslappet ut enn på de første. Veldig artig Anew, men tror nok den forsvinner ganske fort. Satse på at du lykkes Jeg har tatt mine forholdsregler - i det minste for å holde større dyr unna. 15. mai Røde skogsmaur har gjort sitt inntog, og forsynt seg relativt grådig av det ene bakbenet. Dette kan komme til å gå fortere enn jeg så for meg. Maurene har også flyttet en god del på Mr. Mus, hvilket drepte planen min om å beholde det samme utsnittet. Jeg har flyttet meg 180 grader i forhold til gårdsdagen. Endret 15. mai 2010 av Anew Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 a_aa og Hr. And: Purdy! I dag har jeg (forhåpentligvis!) startet på et nytt fotoprosjekt, som har fått tittelen "The Decomposition of Mr. Mouse": (Tammy 28-75/2.8 @ f/5.6, 1/60) Jeg fikk seriøst hakeslepp av det første bildet. Uten videre forklaring ville jeg antageligvis revet av meg håret i frustrasjon! Det å ta bilde av smådyr som er vant med å måtte flykte hele livet er IKKE lett! Bokmerket prosjektet ditt ganske kjapt. Veldig stilig bilde! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Bilde tatt ved Heddalsvannet - Notodden 14 mai ca klokka 23. Nikon D300, Sigma 10-20 mm på 14 mm, ISO 200, 30 sek eksponering. Hvitbalansen var litt utfordring her, lyset på stolpene kommer fra opplyste næringsbygg som er til venstre for meg ett steinkast unna. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Joon: Pent, men hva skjer om du hever eksponeringen 1 trinn? Bjoern- : Jeg ble mildest talt overrasket selv. Jeg har aldri opplevd å treffe på en mus som ikke har pilt av sted med en gang jeg viste meg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Dessverre ikke helt perfekt bilde av denne Jeffersonia dubia, det er håndholdt..skal prøve å gjøre det bedre hvis den fortsetter en stund til å blomstre, vakker er denne forholdsvis sjeldenheten i hvert fall: Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 ole.e om du bare kloner highlighten over til andre øyet også, så vil det ikke føles like usymetrisk i øynene.. :=) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 @RandiA, synd at du ikke fikk bildet helt skarpt, de dråpene på bladet er prikken over i-en. Lekte meg litt med en Panasonic GF-1 og 20mm f/1.7 i kveld - her på f/2.8 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 @RandiA, synd at du ikke fikk bildet helt skarpt, de dråpene på bladet er prikken over i-en. Lekte meg litt med en Panasonic GF-1 og 20mm f/1.7 i kveld - her på f/2.8 Ja, slikt irriterer alltid.... Morsom papir-idé den der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå