Gå til innhold

N97 mini manglende firmwareoppdatering


Anbefalte innlegg

I begynnelsen av februar 2010 kom det en etterlengtet oppdatering til N97 mini. Den rettet mye morsomme små bugs, og gjorde skjermen mer sensitiv. Nå, 1. Mai, har jeg fortsatt ikke fått denne oppdateringen!

 

Jeg holder på å bli gal av irritasjon. Man kjøper en dyr telefon, og så drøyer Nokia så utrolig lenge.. de skylder selv på Telenor, men det er bare tull, for det ligger ikke noe informasjon om nyeste tilgjengelige oppdatering til N97 mini ute på nokia.no i det hele tatt. Det gjør det for N97, som fikk en oppdatering på akkurat samme tid.

 

Jeg har skrevet gjentatte mailer til Nokia, og tilslutt så sier de: Send den inn til Service. Ja, så jeg skal være uten telefon i 1-2 uker pga. de ikke klarer å få ut fingeren. Spesielt når det finnes 3 hele måter å oppdatere tlf på. OTA, softwareupdater og OVi-suite...er det mulig å få til en så Epic fail? Amatørmessig! Ihvertfall så takker jeg meg til HTC neste gang, de ruller ihvertfall ut oppdateringer jevnlig, og de kommer faktisk frem også!

 

Noen som har noe tips til hvordan jeg kan laste ned en utenlandsk firmware? Eller ville det ødelegge telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viste seg at man kan endre telefonens produktkode, og da får man offisiell versjon. Dermed kunne jeg enkelt laste ned oppdateringen som kom 14. januar. Saken er løst.

 

Nå har jeg sittet i samme situasjon som deg i langt tid, så kan du si litt om hva du gjorde for å endre produktkode? Hvor... hvordan...

 

Redigert 22. mai 2010

Jeg leverte telefonen inn og reklamerte på den. Fikk ny firmware og telefonen fungerer nå utmerket. Ny firmware-versjon er 11.0.102.228.01

Endret av Flibustier
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...