Gå til innhold

[Løst] Iphone hjelp takk!

Anbefalte innlegg

Jeg har en Iphone 3GS 16 gb. Jailbreaket og sånt men så fikk jeg opp her om dagen en sånn litt skummel melding som endret bakgrunnen min og sånt.Har det skjedd med noen andre og hva kan det gjøre? se vedlegg/ bilde

post-208813-1272700670,2376_thumb.png

Endret av anonymus94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis SSH er installert med standard-passord, så har bokstavelig talt hvem som helst tilgang til alt innhold på telefonen.

Som kan være litt dumt hvis det ligger andre brukernavn/passord inne, som f.eks. til iTunes, eBay, PayPal, nettbank ...

Kanskje på tide å skifte en haug med passord?

Lenke til kommentar

Hvis SSH er installert med standard-passord, så har bokstavelig talt hvem som helst tilgang til alt innhold på telefonen.

Som kan være litt dumt hvis det ligger andre brukernavn/passord inne, som f.eks. til iTunes, eBay, PayPal, nettbank ...

Kanskje på tide å skifte en haug med passord?

Sant har gjennopprettet iphonen...

men den har låst seg til 3.1.3 så jeg får den ikke ned til 3.1.2 igjen.

får feilmelding fra itunes.

Må man ha den i dfu mode eller noe da?

Lenke til kommentar

Gjenopprettet? Det var dumt. Da er jailbreak blåst vekk. Og eventuelle passord er fremdeles på avveie ...

Hadde du Cydia? Trykket du i så tilfelle på en knapp som sa "make my life easier"? Da kan du kanskje nedgradere. http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=286931

Hvis ikke, gratulerer med oppgraderingen til 3.1.3.

Jeg endret passordene før jeg oppgraderte

Men hve med å oppgradere til 4.0?

Iphonen er låst til telenor og jeg har netcom så det blir nok et problem.

Prøvde den let it rain saken men det kommer opp error i windows så den slutter og virke...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du oppgraderte. Men, gjort er gjort, og spist er spist.

4.0 er fremdeles i beta. Vil du ha et uferdig og ustabilt OS på telefonen? Tror forresten ikke det er så lett å slenge inn 4.0 sånn helt uten videre. OS'et må signeres av Apple før du kan installere det på telefonen, det er derfor du ikke kan nedgradere til 3.1.2. Apple signerer ikke lengre 3.1.2, og hver enkelt telefon har sin egen unike signatur. Derfor spørsmålet om Cydia. Cydia tar vare på signaturene for hver telefon, sånn i tilfelle behov for nedgradering.

Tror du er låst til 3.1.3 inntil neste jailbreak kommer ut. Og glem "let it rain" og alt sånt. 3GS med 3.1.3 kan pr. idag kun nedgraderes gjennom Cydia.

Har telefonen alltid vært din? Kan du (eller en tidligere eier) ha trykket på den magiske "make my life easier" knappen?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du oppgraderte. Men, gjort er gjort, og spist er spist.

4.0 er fremdeles i beta. Vil du ha et uferdig og ustabilt OS på telefonen? Tror forresten ikke det er så lett å slenge inn 4.0 sånn helt uten videre. OS'et må signeres av Apple før du kan installere det på telefonen, det er derfor du ikke kan nedgradere til 3.1.2. Apple signerer ikke lengre 3.1.2, og hver enkelt telefon har sin egen unike signatur. Derfor spørsmålet om Cydia. Cydia tar vare på signaturene for hver telefon, sånn i tilfelle behov for nedgradering.

Tror du er låst til 3.1.3 inntil neste jailbreak kommer ut. Og glem "let it rain" og alt sånt. 3GS med 3.1.3 kan pr. idag kun nedgraderes gjennom Cydia.

Har telefonen alltid vært din? Kan du (eller en tidligere eier) ha trykket på den magiske "make my life easier" knappen?

Den har vært min hele tiden men hva skal jeg gjøre hvis jeg har trykket make my life easyer?

tror jeg har gjort det en gang

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den har vært min hele tiden men hva skal jeg gjøre hvis jeg har trykket make my life easyer?

Da er du driiitheldig.

Har du XP, Vista, 7?

Du må finne "hosts"-fila. På XP ligger den i "c:\Windows\system32\drivers\etc\". Legg linja

<--- klipp her --->

74.208.10.249 gs.apple.com

<--- klipp her --->

nederst i fila, lagre, (omstarte?), og prøve på nytt å nedgradere via iTunes. Hele oppskriften finner du her:

http://www.ihackintosh.com/2009/09/how-to-downgrade-iphone-3gs-os-3-1-to-3-0-with-cydia-shsh/

Lenke til kommentar

Da er du driiitheldig.

Har du XP, Vista, 7?

Du må finne "hosts"-fila. På XP ligger den i "c:\Windows\system32\drivers\etc\". Legg linja

<--- klipp her --->

74.208.10.249 gs.apple.com

<--- klipp her --->

nederst i fila, lagre, (omstarte?), og prøve på nytt å nedgradere via iTunes. Hele oppskriften finner du her:

http://www.ihackintosh.com/2009/09/how-to-downgrade-iphone-3gs-os-3-1-to-3-0-with-cydia-shsh/

Haha...

Virket ikke men kan jo alltids unlocke fra telenor da. koster 600++ :<

Men ellers takk for all hjelp ^^

Endret av anonymus94
Lenke til kommentar

Jailbreak er ikke det samme som unlock.

Hvis du har oppgradert til 3.1.3, så kan telefonen kanskje nedgraderes og jailbreakes, men det nye basebandet (modem firmware) som kom med 3.1.3 kan for tiden ikke unlockes eller nedgraderes.

Her er et lite program som forteller deg hva som er mulig å gjøre med telefonen: http://www.redmondpie.com/download-f0recast-for-iphone-3.1.3-jailbreak-unlock-9140457/

600 kroner? Blir ikke det beløpet mindre dess kortere tid som er igjen av kontrakt-låsingen?

En fattig trøst kanskje, men du er ikke den første som har havnet i den suppa. 3.1.3 ble utgitt mer eller mindre kun for å fjerne eksisterende jailbreaks og unlocks. Og alle skyndte seg å oppgradere ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har oppgradert til 3.1.3, så kan telefonen kanskje nedgraderes og jailbreakes, men det nye basebandet (modem firmware) som kom med 3.1.3 kan for tiden ikke unlockes eller nedgraderes.

Her er et lite program som forteller deg hva som er mulig å gjøre med telefonen: http://www.redmondpie.com/download-f0recast-for-iphone-3.1.3-jailbreak-unlock-9140457/

600 kroner? Blir ikke det beløpet mindre dess kortere tid som er igjen av kontrakt-låsingen?

En fattig trøst kanskje, men du er ikke den første som har havnet i den suppa. 3.1.3 ble utgitt mer eller mindre kun for å fjerne eksisterende jailbreaks og unlocks. Og alle skyndte seg å oppgradere ...

er itunes 9.0.3 den nyeste itunes?

Lenke til kommentar

er itunes 9.0.3 den nyeste itunes?

Hjelper dette noe?

post-208813-1272833156,8265_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hjelper dette noe?

post-208813-1272833156,8265_thumb.jpg

Linja med "jailbreakable only if SHSH saved" sikter til greia med Cydia og "make my life easier". Hadde Cydia sagt noe sånt som "this device has SHSHs on file for OS 3.1.2", så kan du nedgradere og jailbreake når som helst. Sånn som her: http://i277.photobucket.com/albums/kk60/SinfulSS/sinfuliphone/guides/shsh/cydia_shsh_on_file.png

"Unlockable NO" er klar tale. Ingen unlock er ute til baseband 05.12.01 idag. Vent til unlock blir utgitt, eller betal ...

Nyeste iTunes er 9.1.1. Er det så viktig å ha aller siste fra Apple? Du husker hva som skjedde da du oppgraderte til 3.1.3 ...

Apple vil absolutt ikke at du skal jailbreake eller unlocke. Hver nye versjon fra Apple tetter et eksisterende jailbreak og/eller unlock. Du må nesten bestemme deg for om du skal

1. jailbreake & unlocke & sånt

2. dilte i hælene på Apple og alltid være oppdatert med siste versjon

det ene utelukker det andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...