Kamelot Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg har installert nyeste Ubuntu 10.04 i Windøws XP og Ubuntu er første operativsystem som starter. Mitt spørsmål er hvordan kan jeg endre det slik at Windows starter først hvis jeg ønsker det, og hvordan endrer jeg tiden det tar før det starter automatisk? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det ligger en liten forklaring her Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 GRUB vim /boot/grub/grub.conf endre default til nummeret Windows XP har i rekkefølgen (N.B. telleren starter på 0!). endre timeout til antall sekunder du vil at det skal ta før OS starter. GRUB2 (huff) vim /etc/default/grub endre GRUB_DEFAULT til nummeret... endre GRUB_TIMEOUT til antall... Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Legg in startup-manager så slipper du å bruke terminalen. Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Legg in startup-manager så slipper du å bruke terminalen. Jeg gjorde som du sa og la inn startup-manager og det ordnet det slik jeg ville ha det. Takk til alle for svar Kamelot Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 a.k.a. så får du et ekstra - unødvendig - steg du må igjennom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå