Gå til innhold

Kan man oppgradere Asus EEE-Pc 1005 PE?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo så absolutt ikke en spillmaskin du har der. Jeg kjenner heller ikke til hvor krevende disse spillene/emulatoren er.

Mulig noen andre kan bidra med litt kunnskap på dette feltet.

Man kan vel muligense stappe inn en SSD disk men det er dyrt og vil jo ikke påvirke grafikkbehandlingen. Maskinen vil jo bli betraktelig mer responsiv med en SSD. Oppstarttid, programaksess etc vil bli mye kjappere men normal kjøring av programmer vil ikke påvirkes i samme grad.

Noen andre oppgraderingsmuligheter enn mere minne og en evt. ssd disk har du etter mitt kjennskap ikke.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

Det jeg vill oppnå med en evt. oppgradering av min ASUS EEE, er en oppgradering som gjør at jeg kan behandler flere ting samtidig, f.eks når jeg eller noen andre så hakker webkamerat mitt og jeg kan nesten ikke gjøre noe. f.eks surfe på internnett eller skrive i open office. grafikken er jeg strålende fornøyd med. Det er hakkingen som er problemet, er det noen SDD (eller er det SSD?) som er verdt å investere i? jeg orker sannsynligvis ikke å bruke mere en 1500 kr på det.

Eller trenger jeg bare en 2 RAM oppgradering? og i såfall hvor kan noen hjelpe meg med det for en billig penge :p

EDIT. Om jeg kommer til å trenge i fremtiden kan jeg sette inn en harddisk? i såfall hvilke?

Endret av Gaaz
Lenke til kommentar

Hei!

Eg kjøpte asusen i forrige veke, då kjøpte eg med 2GB ram minne dette her http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=344664. Det er eg fornøyd med, ein ting du skal sjå etter at du har innstalert minnet er å gå på systeminnformasjon og sjå om pc'en har oppdaga heile minnet eller berre 1gb av 2 gb, hvist dette skjer må du oppgradere biosen ved hjelp av ASUSupdate som du finner under mappa ASUS. dette måtte eg gjere for å kunne utnnytte dei 2GB med minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...