Gå til innhold

Rooting av Android, feil ved adb commands.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har i dag "rootet" HTC tattoo'en min, ved hjelp av en guide jeg fant på nettet for å få lastet inn en fil som gjorde at flere apps ble tilgjengelige på Android market. Det gikk bra helt til jeg skulle legge over filen. I readme fila stod det:

1. Root your Tattoo

2. Copy patched Market to the device "adb push Vending-Tattoo-patched.apk /system/app/Vending.apk"

3. Reboot ("adb reboot")

Er ikke sikker på om rootingen gikk som den skulle men hadde ikke noen problemer før nå.

Jeg kopierte filen til den flyttbare disken altså telefonen, som sagt i readme fila. men når jeg kjører SDK commanden får jeg meldingen no such file or directory. I noen guider fant jeg at navnet bak "adb push" var filen som var i SDK mappa mens /system/app/Vending.apk var hvor og hva den skulle blir lagret som på telefonen. Når jeg hadde overført fila til SDK mappa får jeg en ny melding: "Read-only file system.

Har prøvd adb remount og noen andre greier som remount /system osv. men da får jeg meldingen "No permission.

Noen ideer til fra noen som har greie på dette med Rooting av android ROMs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du skal ikke kopiere apk-fila inn på telefonen/minnekortet. Fila skal ligge samme sted som adb-programmet, evt må du endre kommandoen din til "adb push c:\blah\bleh\blih\Vending-Tattoo-patched.apk /system/app/Vending.apk"

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg har gjort og får opp en melding: Read-File only, som sagt har jeg prøvd noen commands som skal endre dette men da får jeg en ny melding: Operation not permitted?

Lenke til kommentar

Ja, det finner telefonen når jeg skriver adb devices, og et Serialnummer kommer opp. Å kjøre cmd som administrator hjalp lite det også, får fortsatt meldingen read-only file system!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...