spetwols Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Hei. Mange sier at å synge er ett medfødt talent. Altså, vist man ikke har det, så kan man aldri begynne. Jeg synes det høres helt dumt ut. Er selfølgelig sant. men man må vel klare og bygge opp stemmen uansett ? Har veldig lyst til og begynne og synge. Driver og øver på puste teknikker og oppvarmings øvelser osv. Er jo veldig mange som er tonedøve som ikke klarer og treffe tonene. Mange av kameratene mine er også det. Jeg er veldig flink til og treffe toner. Klarer og holde en lys tone någendlunde grei. Er ganske fasinert over Morten Harket sin stemme. Derfor jeg egentlig begynnte meg og interessere meg for sang også. Så når jeg synger, så er det som regel a-ha. morten harket har jo en enorm kontroll på stemmen, og synger ganske lyst. Så jeg må jo synge ganske lyst. Når jeg slår på en a-ha låt, så er det nesten umulig og ikke bli med på sangen selv. Altså, så fengende låter at jeg må bli med. Sliter grusomt må høyeste tonene i Take on Me lol ^^ Men trur dere at det er håp for meg ? Jeg har ingen problemer med og treffe tonene, og klarer og holde dem ganske lyst. Men ikke lenge, da blir stemmen fort oversvømt. Men det er jo masse øving som skal til vel ? Vurderer og begynne på sangpedagog også etterhvert. BTW; Sikkert helt tullete og forstå hva jeg mener, er så trøtt nå. Endret 1. mai 2010 av spetwols Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Når du er i tvil men har lyst: sangpedagog Høres ut som du vil og da er det mulig Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Når du er i tvil men har lyst: sangpedagog Høres ut som du vil og da er det mulig Takk! Ja, jeg har virkelig lyst! Da vurderer jeg sterkt pedagog. Åssen funker det egentlig, og hva er prisen ca ? Er det for pèr time ? Det er vel ikke sånn at det er mange folk, men at du får en man er sammen med på en måte, eller. ? Lenke til kommentar
Tsjaizer Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 sangpedagog er vel kanskje noe av det dyreste... 600 kroner timen eller noe i den duren Tror det også kan funke å lese litt om teknikk litt rundt på nettet. Ikke det at jeg vet hvor det er... Det er mye med stemmen man kan øve seg opp til å bli bedre på. Tenke åpen klang, og kraft fra magen er nok et godt tips. Viktig å prøve å unngå å synge i hodeklang (falsett), det utvikler ikke stemmen på noen måte. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå