Gå til innhold

Bærebar MAC / PC, under 15k. Finne den riktige for meg!

Hva mener dere er best ?  

36 stemmer

1. 1. PC eller Mac for "altmulig" bruk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

# MacBook Pro 15-inch Hi-Res Glossy Widescreen Display [+ kr 850,00]

# MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display [+ kr 1.275,00]

En av de. Hvilken er jeg mer usikker på, men tror jeg hadde landet på glossy.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler den uten glossy. Jeg synes glossy skjermer noe drit, i hvert fall hvis en skal gjøre noe seriøst på maskinen. Skal en bare ha den til spill o.l. så er sikkert glossy greit nok. Når det gjelder CPU kommer du nok ikke til å merke forskjell på 2.4 og 2.53 Ghz. Ram og harddisk/SSD bør du uansett bytte selv. Apple tar veldig godt betalt for å gjøre det for deg, og du mister heller ikke garantien om du gjør det selv.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så negativ SRD var til glossy skjermer. Til normal bruk har jeg null problem med det selv.

Hva vil "glossy skjerm" egentlig si? At du får en form for gjennspeil i skjermen?

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så negativ SRD var til glossy skjermer. Til normal bruk har jeg null problem med det selv.

Hva vil "glossy skjerm" egentlig si? At du får en form for gjennspeil i skjermen?

Skjermen blir et speil på glossy skjermer, forferdelig å bruke imo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Men dette merker man vel bare i sola / med lys rett bakfra?

Eller er det unormalt mye gjenskinn i skjermen med glossy?

Unormalt vil være feil og si, ettersom skjermer flest er glossy.

Poenget er at matt-skjerm er bedre i sollys /sterkt lys, men glossy ikke er fullt så god.

Men til gjengjeld så oppleves glossy som om den har bedre fargekvalitet.

Lenke til kommentar

Unormalt vil være feil og si, ettersom skjermer flest er glossy.

Poenget er at matt-skjerm er bedre i sollys /sterkt lys, men glossy ikke er fullt så god.

Men til gjengjeld så oppleves glossy som om den har bedre fargekvalitet.

Ser den ! Det tror jeg ikke blir noe problem for meg ! :) Gidder ikke betale så mye det koster for det ekstra <3

Lenke til kommentar

Glossy er noe drit hvis en skal drive med bildebehandling fordi fargene ikke blir riktige. Gjennskinnet kan ofte kompenseres for ved å tilte skjermen frem/tilbake, eller flytte litt på seg. Personlig synes jeg Apple har veldig glossy skjermer, noe som er synd siden maskinene er veldig godt egent til bilderedigering. Men det er jo opp til deg ;)

Lenke til kommentar

Er du vandt til en matt skjerm vil det være unormalt mye gjenskinn ja (en matt skjerm har jo tilnærmet null gjenskinn) Spesiellt hvis du sitter i fluorescerende lys så er glossy skjermer veldig refleksive.

Lenke til kommentar

Ville kjøpt hos en Apple Reseller ihvertfall, altså Eplehuset, Humac eller lignende. Har sett at Elkjøp/Lefdal ofte selger utgåtte modeller.

okei, da blir det vel humac, selv om de har den værste servicen i butikken i Ski jeg har vært borti :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...