Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg har søkt ny jobb, og har "fått" denne. Dvs at jeg har fått en bekreftelse og en forespørsel om jeg vil ha jobben, jeg måtte bekrefte at jeg ville ha jobben via SMS tilbake til denne arbeidsgiver. Jeg har ikke ennå fått arbeidskontrakten men dette kunne ta en 3 - 4 uker før den kom i posten til meg. Det har nå gått 3 uker. Jeg har fast jobb i dag, skal jeg si opp min nåværende jobb basert på denne SMS'en? Eller skal jeg vente til jeg er helt safe med en kontrakt i hånda? Og er ikke SMS en skriftlig avtale? PS: dette er en seriøs arbeidsgiver i helsevesenet. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ikke si opp noe som helst før du har kontrakt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jo, jeg er enig med deg. Men er ikke SMS bindende? Arbeidsgiver sendte ut jobbtilbudet på SMS til meg, og jeg svarte via SMS tilbake, dette blir jo på en måte skriftlig. Man leverer jo selvangivelsen via SMS så det må jo bety at det er juridisk bindende? Lenke til kommentar
frevild Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er nok bindende, ja. I kontraktsretten hersker prinsippet om formfrihet, dvs. at man kan inngå bindende avtaler på en hvilkensomhelst måte. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Det er nok bindende, ja. I kontraktsretten hersker prinsippet om formfrihet, dvs. at man kan inngå bindende avtaler på en hvilkensomhelst måte. men er nok ikke lur å si opp jobben før papirene er underskrevet da Endret 4. mai 2010 av nilzern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå