Gå til innhold

Hva er anstendig å gå i på ball?


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg lurte på hva folk anser som anstendig å gå i på ball...

 

det har seg slik at det nærmer seg studentball og greier her hvor jeg studerer (nærmere bestemt i Wales)

greia er:

 

1. Jeg syns svart/mørk dress er veldig kjedelig.

2. Jeg har ikke noen skikkelig dress.

3. Jeg vet bare ikke hva som er anstendig å bruke på ball,

 

det hadde jo vært veldig greit å spørre venner her nede men ugh. de er jo for det meste briter og ja sier vel det meste :p

 

men er det noen vet hva som vil være anstendig i en slik sammenheng?

så klart er jo svart/mørk dress veien de fleste går men jeg føler meg ikke komfortabel eller noe i dress.

i bryllup og andre festlige sammenhenger tidligere har jeg brukt å kjøre beige dressjakke med hvite striper, lys rosa skjorte, lakserosa slips og et par lyse pene jeans som kun brukes til mer festlige happenings.

 

kan jo så klart kjøre det samme nå også, men er flaut å stille opp å være den eneste som ikke går i mørk dress.

 

så er det noen som har noen meninger om dette?

og evt noen som har noen ideer som kan se fett ut og framdeles være anstendig? (ta med i beregningen at det er på student budsjett og det er en student event og ikke slottsball)

 

setter pris på gode svar

 

-Weebl

Endret av weebl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En blazer og noen fine bukser burde vel funke? :) Men spørs jo også hva slags ball det er snakk om. Er det ungdomskoleopplegg er det jo ikke like viktig å se ha et korrekt antrekk som i et mer "seriøst" ball.

 

nå veit jeg ikke helt hvor seriøst britene tar det mtp slikt da men de er jo som oftest ganske "posh" når det kommer til slikt

Lenke til kommentar

Siden det er ball regner jeg med at det er gallaantrekk som er tingen.

Kjole og hvitt eller så kan man jo gå i Smoking.

 

Kjole og hvitt og forsåvidt smoking blir overkill og skal forsåvidt nesten kun brukes så lenge invitasjonen presiserer det (eller med mindre det er "regnet med")

 

Og ihvertfall ikke på et ungdomskoleball..

 

Men siden dette er en studentevent ville jeg absolutt gått for dress, gjerne en lys (avhengig av når/hvor og delvis vær)

Endret av Homme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...