magnkra Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hei! Min kjærestes Macbook er særdeles slarkette for tiden. Den står til lading en hel natt, og når den skal tas frem fungerer den kun i 5-10 min før den skrur seg av, og ikke vil på igjen uten laderen tilkoblet. Hva kan vi gjøre? Hva tror dere er feil? Den er ca 3.5 år gammel. på forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 er batteriet som er gammelt og tar kvelden. den er oppbrukt og må byttes Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 er batteriet som er gammelt og tar kvelden. den er oppbrukt og må byttes Gikk ut ifra det ja.. ville bare høre litt i tilfelle noen hadde noen erfaringer med lignende trøbbel... Men noen som vet hvor mye det koster å bytte batteri, hvor lang tid det tar etc? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 koster ca 700-900. på dealextreme selges det også mac batteri til 350 kr. bruker den selv Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 3.5 år gammel MacBook har formodentlig batteri som kan byttes ut uten videre om og men; bor du i et noenlunde sentralt strøk finnes det sikkert en butikk i nærheten som har batteri på lager, priser finner du på Apple.no. Finnes noen smått suspekte 3.-partsbatterier som koster mindre, om disse duger eller i det hele tatt er trygge i bruk aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 om den er trygg er en annen sak:) men batteriet jeg har fra dealextreme fungerer 100% Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 om den er trygg er en annen sak:) men batteriet jeg har fra dealextreme fungerer 100% Ok, høres lovende ut... Og dette er bare å skru inn og bbytte selv uten mye om og men? Btw: batteriet ble faktisk byttet for 1 år og 4 mnd siden :/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Batteri blir aldeles ikke utslitt på bare 3,5 år. Det høres ut som batteri-kontrolleren din har brent av, har samme problemet på min HP. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Batteriet kan bli utslitt på 3,5 år, jaa 1 år og 4 mnd, er for dårleg og du kan gå og kreve reklamasjon vis du har kjøpt det hos ein norsk butikk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Om Macbook ikke bruker 1C så er det en elendig lade-policy. Endret 2. mai 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Kan nok mer om det du enn meg, men hører bare om ekstremt mange batteri som går før en alder på 3 og eit halvt år. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Det er rett at det blir relativt slitt etter så lang tid. Men kun 5-10 minutter gjenstående batteritid så snakker vi om mer enn slitasje etter det jeg vet. På min 1101HA så er jeg svært forsiktig med batteriet mitt, da batterikapasitet var hovedgrunnen til at jeg kjøpte den. Jeg kalibrerer batteriet 1 gang i måneden og bruker det minst mulig, og om jeg bruker det så blir det kun ned til 15%. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 om man kjører batteriet ut hver dag kan man fint kjøre den tom på 3.5 år Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 om man kjører batteriet ut hver dag kan man fint kjøre den tom på 3.5 år Fant faktisk ut at det kun var ca 1 år og 4 mnd gammelt. Virker for meg som om det da ikke er batteriet det er noe galt med, men skal se hva vi kan gjøre ang. nytt batteri fra butikken før vi evnt. sender den inn til repp. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 om man kjører batteriet ut hver dag kan man fint kjøre den tom på 3.5 år = 1277 sykluser. Ta å se på den grafen min igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå