knockertommy Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Hei Jeg bestilte for noen dager siden et par t-skjorter fra Threadless.com. Selve sluttsummen blir $40. Det som er avgjørende for meg er om prisen på varene blir $36 eller $3 (etter at rabatt på $5 er trukket fra) Vil jeg måtte betale mva på denne ordren? Synspunktet mottas med takk, 1) Tee - $18.00 (1) Tee - $18.00 -------------------------------------------------- Item(s) cost: $36.00 Shipping cost: $9.00 -------------------------------------------------- Subtotal: $45.00 -------------------------------------------------- -$40.00(Paypal Express Checkout) -$5.00(Coupon: YayPal5) -------------------------------------------------- Total cost: $40.00 Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Jeg ville krangla meg til en vareverdi på $31 åkke som, uansett faen. Det er varen, og ikke frakten du har fått rabatt på og derfor har du kun betalt $31 for varen, dermed 183kroner. Hvorvidt hvordan det fortolles er opp til hvordan threadless har merket pakken. Utregning dersom du må betale mva+toll: I tilfelle varekupongen ikke telles med som varens verdi: $36 US gir en verdi på 213 norske kroner og utløser derfor MVA -pluss- tollgebyr. Derfor: $36 (213) i verdi $9 (53) i frakt -$5 (30) i rabatt Toll (10,7% av kr236) regnes utfra varens verdi+frakt: 25kr Mva (25% av kr261) regnes utfra varens verdi+frakt+toll: 65kr = 326kr Samt at Posten skal ha et gebyr for forenklet tollbehandling: 109,- (108,- i oppbevaringskostnad hvis du fortoller selv) Total sum blir da: 435,- hvorav 199 kroner er avgifter/gebyrer. Har noen ganger unnsluppet tollen med små marginer, men har også opplevd å bli fortollet for vareverdi med 205 kr ol, men da var det ikke snakk om tekstil. Å betale MVA - HELT GREIT! Postens fortollingsgebyr - GÅ OG BRENN! Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 30. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Hei Takk for svar. Jeg er enig med deg. Det er varens verdi jeg har fått rabatt på og ikke på frakten og dermed skal det igrunnen ikke komme vår fine 200 kroners grense. vedlagt bilde viser at det er rabatt på kjøpesum over 30 dollar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå