Sk!ppy Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hei, Jeg har en Hp Pavilion dv7-1010eo, som jeg har HDMI utgang på. jeg lurte på om jeg kunne plugge inn en HDMI kabel, og motta bilder fra f.eks en ps3? og vise på skjermen? Usikker på kategorien, men er en laptop så. TUSEN takk for alle som vil hjelpe Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Faen. Finnes det noe billige usb saker man kan koble til, eller er det likegreit å gå til innkjøp av en blu-ray dvd spiller, med harddisk og mulighet til opptak av HDMI? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 PS3 er vel HDCP-beskyttet så du får vel neppe tatt opp fra HDMI sånn uten videre. Finnes adaptere dog for å konvertere til VGA, samt kabler for å få composite/component/s-video som man kan kople til f.eks. USB-TV-kort. Bortsett fra med component blir man dog begrenset til 576i/480i. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det skal finnes noe, men mye av problemet med slike kort er det vil lagge veldig mye. Jeg trur det koster litt også. Du får google litt å se hva du finner. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Man kan ta opp med HDMI fra ps3, man bare kjører den som et helt vanlig skjermbilde, og tar opp vi har en sånn boks i stua, som jeg ikke får ta :/ . http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364373 f.eks. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Man kan ta opp med HDMI fra ps3, man bare kjører den som et helt vanlig skjermbilde, og tar opp vi har en sånn boks i stua, som jeg ikke får ta :/ . http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364373 f.eks. Hvordan kan den ta opp fra PS3 når den ikke har noen videoinnganger? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Den har RGB inngang (kompositt eller scart). Da trenger du kun omformer. Men jeg fant ikke noen med HDMI inngang. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Den har RGB inngang (kompositt eller scart). Da trenger du kun omformer. Men jeg fant ikke noen med HDMI inngang. Det er ingenting som heter RGB-composite. Men du kan få RGB-SCART. Dog er du fremdeles begrensa til 480i/576i. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 RGB scart ja, skrev kompsitt eller scart for jeg var usikker , joda, det blir kun 480, men det går. Noen som vet om noen med mulighet for 720p eller 1080p? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 720P skal gå med et capture-kort og component-kabler. Uheldigvis koster de en del. Mulig det finnes component-opptagere også. 1080i er jeg usikker på men 1080P blir veldig vanskelig grunnet HDCP. Husker ikke om 720P eller 1080i var maks på component på PS3. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Skal se om jeg finner et sånnt kort da eller om jeg bare burde gi opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå