Gå til innhold

Ta permisjon fra jobb men fremdeles jobbe litt, går det? Og når hentes vandelsattesten inn?

Anbefalte innlegg

Jobber nå en plass 100% fast men har fått jobbtilbud i en annen bedfrift (100% fast). Har fått innvilget 6 mnd permisjon i den bedriften jeg jobber i nå.

Lurer i den forbindelse på om jeg kan jobbe litt i den bedriften jeg har permisjon i? Det er da snakk om strøvakter i tillegg til den nye jobben....

Er det noen regler på dette?

Endret av CCCCyanide!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge jobbene jeg har nå krever også vandelsattest. Når er det arbeidsgiver som regel henter inn vandelsattesten fra politiet? Etter man har blitt ansatt eller sjekkes dette før man får tilbud om jobb?

Bare lurer hvordan det fungerer rent praktisk har plettfritt rulleblad.... :)

Lenke til kommentar

Aner ikke med vandelsattestene, men hvis disse selskapene er i samme bransje så er det sannsynligvis en klausul i kontrakten din om at du ikke skal jobbe for konkurrerende virksomhet. Jeg anbefaler å spørre sjefen din. Det står ingenting i arbeidsmiljøloven e.l. om at du ikke kan jobbe for to virksomheter, men sjefen din kan nekte deg det.

Lenke til kommentar

Nei den ene bedriften som jeg jobber i pr. dags dato er kriminalomsorgen og den andre et A/S firma. Så de har ingenting med hverandre å gjøre egentlig.

Noen andre som vet dette med vandelsattest?

Endret av CCCCyanide!
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å få en vandelsattest må arbeidsgiver fylle ut et skjema som du selv leverer på politistasjonen der du bor, husk å ha med ID, de tar en kopi av den, så får du atesten hjem i posten etter noen få dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...