Gå til innhold

Hjelp til valg av båt


Anbefalte innlegg

Hei.

Nå fyller jeg 16år og jeg har planer om å skaffe meg en båt. Jeg hadde tenkt meg en Daycriser, men har ikke så alt for mye penger.

 

Jeg er på jakt etter en båt det går ann å sove i og som kan kjøre 25knop +++ og ikke er for stor.

 

Er det noe der ute til under 65000kr m/motor, brukt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den må ha tak/kalesh

Ratt og "pedal"

Helst innendørs motor men påhenger funker også.

Har ikke noe i mot en "lugar" eller hva nå det heter. Et innendørs rom

 

Noe mer specifik?

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21778617 Den likte jeg veldig godt, mn den vargjerne litt i det dyreste laget etter hva jeg har av penger og muligens litt gammelt..? Jeg vet ikke helt hvor gammelt "gammelt" er når det kommer til båter.

 

Å det er vel gjerne noen andre steder enn finn.no de selger brukte båter..?

Endret av BullStrike
Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg ikke har noe peiling på hvor gammel en båt burde være, eller ikke burde være for den saks skyld, sier jeg ikke eldre enn en 85 modell.

 

Sitteplasser vertfall 4

Soveplasser 2(+)

Jeg likte de Øien båtene veldig godt, men merket har ikke mye å si for meg

Motormerket er et fett

Og bensin/disel vet jeg ikke hvordan de funker i forhold til hverandre, så der er det vel det samme også.

 

Jeg har ikke mye peiling på båter, det er derfor jeg sitter her! :)

Lenke til kommentar

Artig liten sak du har funnet der, kan sikkert gjøre nytten den. Har du båtførerprøven på plass da, er krav om det fra i morgen?

 

 

Var ikke klar over at jeg trengte det, men da kan jo alltids min far kjøpe den, så kjøper jeg den av han igjen, når den er på plass.

Men hvor, hvor lang tid tar den, hva koster detå ta båtførerprøven?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke båtførerprøve for å eie den men må ha det for å kunne kjøre. Koster vel fra ca 1500 kr og oppover tror jeg. De nye reglene er som følger: Fra 1.mai 2010 er det obligatorisk med Båtførerprøven for alle født etter 1979 som skal kjøre båt som er lengre enn 8 meter eller båter med mer enn 25 hk.

Lenke til kommentar

Hvis du googler båtførerprøven og Bergen så finner du noen alternativer, kan vel blant annet ta som intensivkurs over en helg. Ved nettkurs velger man selv hvor lang tid man vil bruke på å lære pensum for så å melde seg opp til eksamen på egenhånd, har vel maks 1 time tror jeg på å avlegge testen.

Lenke til kommentar

Jeg tok båtførerprøven over 6 uker, og da ble det hver tirsdag disse ukene. Om jeg ikke tar helt feil, var det fra 6-9.

 

Etter hva jeg har erfart, har Ryds gode båter, så visst du mener den båten er perfekt for deg og ditt bruk er det vell bare å kjøre på? :D

 

Kunne denne vært noe? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21255253

Endret av vbjornevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...