Gå til innhold

Hvordan blir man raksere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan man blir raksere, men kan litt for å bli raskere :ninja:

Wow... faen ja. Litt ubrukelig svar... Men der får jeg vel igjen for å ikke skrive trådtittelen rett :p Iddiotisk av meg... Heldigvis har de fleste skjønt hva jeg mener med raksere :)

Og hvis du hvet hvordan man blir raskere, kan du ikke dele din kunnskap med et litt mindre erfarent individ?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan man blir raksere, men kan litt for å bli raskere :ninja:

Wow... faen ja. Litt ubrukelig svar... Men der får jeg vel igjen for å ikke skrive trådtittelen rett :p Iddiotisk av meg... Heldigvis har de fleste skjønt hva jeg mener med raksere :)

Og hvis du hvet hvordan man blir raskere, kan du ikke dele din kunnskap med et litt mindre erfarent individ?

haha skjønte hva du mente, men klarte bare ikke la vær :p

Jo det er en fin øvelse, men jeg vet ikke hva den heter. Kan jo prøve å forklare den.

Du løfter hvert lår nesten så høyt du kan etterfulgt at det andre i en fart som om du sprinter. Den er veldig tung, men du blir garantert raskere av den. Noen som skjønner hvilken jeg mener???

Lenke til kommentar

Det kalles vel dynamisk oppvarming for hamstring, og det er en fin øvelse for å utvikle akselerasjon, ja. Men her og krever det intensitet, og pauser imellom.

Husker det var en sprinter som sa han kunne stå en heil kveld og berre gjer den øvelsen.

Lenke til kommentar

Tren vekttrening me 40-50% av maksløftet ditt (1RM), helt feil å trene tungt. Det handler om eksplosiv styrke, og det handler om at kroppen skal lage riktige muskelfibre i musklene. Store muskler vil kreve store mengder oksygen. Det optimale ville være å trene eksplosiv styrke trening, mye hopp. Og selvfølgelig mye løping, i tunge oppoverbakker om du trenger motstand. Øv på sprint, det er det den største delen av treningen skal bestå av..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...