Neural Robotics Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Tenkte å benytte PC med dual CPU for å kunne teste at Java programmet som utvikles kan skalere på flere CPU'er. Kommer også til å bruke PC'en til å utvikle på (ikke spilling). Finnes det brukelige og rimelige dual løsninger (eksempel?)? Bør jeg kanskje stille spørsmålene anderledes? Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 overall lite å hente spør du meg. Dual socket A har dårlig båndbredde, utdaterte chipsett. Opteron blir vel for dyrt, men det er jo et alternativ. Dual P3 1,4 ville vært noe... KOmplett har kanskje inn et dual FCPGA hovedkort i demovarene, du kan jo ta en titt. P3 1,4-Tu 512k er den prosessoren som yter best per MHz per i dag vil jeg påstå. Men ASUS sitt dual socket A kort + 2 Barton 2500+ (må modde de litt) er vel greit nok. Husk 400W minimum PSU! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Det er vel AMD-konfigurasjoner som er mest prisgunstig, hovedkortene til Xeon er svinedyre. Selve prosessorene er ikke så veldig forskjellige i pris. Grunnen til at jeg har valgt å ikke gå for dual er at brikkesettene begynner å bli alvorlig utdaterte (og gjennomprøvede, riktignok). Når man ser det begynner å komme PC3700-ram på markedet er det litt irriterende å se at to kraftige prosessorer skal dele båndbredden til PC2100 ram. Har ikke sett hk for raskere ram den lille tiden jeg tittet rundt på dette. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Fant ingen Dual-løsninger for P4, men for AMD fant jeg denne hos Komplett: EPoX EP-M762A. Koster kr. 2088 Eneste minus er at det ikke støtter 333 MHz FSB, men bare 266 MHz. Vil da anbefale AMD MP2800+ Barton (266 MHz FSB), pga. 512 KB Cache. Koster kr. 2684 hos Komplett. Du kan jo også bruke prisguiden her på hardware.no for å finne de laveste prisene på disse produktene. Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Ikke kjøp MP'er, kjøp XP'er og modifiser de til XP'er! Det er kjempelett. Finnes mange sider på nettet angående dette. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Dual? Kjøp et i875 HK og en Pentium 4 C med HT. Samme moroa... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Fant ingen Dual-løsninger for P4... Da har du ikke lett skikkelig. Hvis du kikker under socket Int-Mpga på hovedkort samt prosessor, finner du det. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 opteron løsning? de billigste opteronene er ikke sååå dyre? 1.4ghz = 3089kr på komplett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå