Gå til innhold

Dual Konfigurasjon

Anbefalte innlegg

Tenkte å benytte PC med dual CPU for å kunne teste at Java programmet som utvikles kan skalere på flere CPU'er. Kommer også til å bruke PC'en til å utvikle på (ikke spilling).

Finnes det brukelige og rimelige dual løsninger (eksempel?)? Bør jeg kanskje stille spørsmålene anderledes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

overall lite å hente spør du meg. Dual socket A har dårlig båndbredde, utdaterte chipsett. Opteron blir vel for dyrt, men det er jo et alternativ. Dual P3 1,4 ville vært noe... KOmplett har kanskje inn et dual FCPGA hovedkort i demovarene, du kan jo ta en titt. P3 1,4-Tu 512k er den prosessoren som yter best per MHz per i dag vil jeg påstå.

Men ASUS sitt dual socket A kort + 2 Barton 2500+ (må modde de litt) er vel greit nok. Husk 400W minimum PSU!

Lenke til kommentar

Det er vel AMD-konfigurasjoner som er mest prisgunstig, hovedkortene til Xeon er svinedyre. Selve prosessorene er ikke så veldig forskjellige i pris.

Grunnen til at jeg har valgt å ikke gå for dual er at brikkesettene begynner å bli alvorlig utdaterte (og gjennomprøvede, riktignok). Når man ser det begynner å komme PC3700-ram på markedet er det litt irriterende å se at to kraftige prosessorer skal dele båndbredden til PC2100 ram. Har ikke sett hk for raskere ram den lille tiden jeg tittet rundt på dette.

Lenke til kommentar

Fant ingen Dual-løsninger for P4, men for AMD fant jeg denne hos Komplett:

EPoX EP-M762A. Koster kr. 2088

Eneste minus er at det ikke støtter 333 MHz FSB, men bare 266 MHz.

Vil da anbefale AMD MP2800+ Barton (266 MHz FSB), pga. 512 KB Cache.

Koster kr. 2684 hos Komplett.

Du kan jo også bruke prisguiden her på hardware.no for å finne de laveste prisene på disse produktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...