Gå til innhold

[Løst] BankerFox/Win32/Nuqel trojaner, logger vedlagt

Anbefalte innlegg

Heisann.

Fikk meg virus/trojaner etter litt uheldig surfing i går. Brukt backup-pc'n til å sjekke litt tips og triks og tror jeg har fjernet utysket, men vil gjerne ha en expertopinion.

Litt info om hva som skjedde og hva jeg gjorde for de som kanskje sliter med det samme.

Når jeg først fikk viruset, fikk jeg Windows Security Alert om mulig virus, fulgt av blåskjerm sekunder etterpå. En reboot resulterte i samme problem og jeg valgte å ta kveld for å fortsette dagen etter.

Neste gang jeg fyrte opp pc'n, ble det ingen blåskjerm, men fikk opp falske virusvarsler fra et program kalt "Antispyware Soft". Ignorerte selvfølgelig tipsene dette programmet ga meg og avbrøt alle scans det startet som best jeg kunne. Alle forsøk på å åpne Internet Explorer resulterte i masse skumle sider og virusvarsel.

Fikk et flertall feilmeldinger om at alle andre programmer på pc'n var infisert og ble nektet å starte noe som helst. Har AVG Anti-virus Free versjon installert, men denne ble nektet å gjøre noe som helst.

Fant via laptop'n noen foruminnlegg som tipset om å kjøre ctrl-alt-delete så snart du kom inn i Windows etter restart, for så å starte Oppgavebehandling/Taskmanager. Der klarte jeg å idenifisere programmet og avslutte det før det tok kontroll over pc'n igjen. Min versjon het noe som "wskkjasfjjsysaug.exe", men det har visstnok mange navn, så kan ikke garantere hva det heter for andre med samme problem.

Fikk så kjørt Malwarebytes som forklart i sticky post i dette forumet og fjernet 7 trusler.

Viruset endret også innstillingene i IE, så gå til verktøy/alternativer for internett/avansert og klikk Tilbakestill/reset om du ikke får internett opp og gå etter evt fjerning av virus.

Legger ved MBAM logg og DDS logg om noen kan være så snill og friskmelde pc'n min.

mbam-log-2010-04-30 (16-38-52).txt

DDS.txt

Attach.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har også et lignende problem. Det kommer pop-ups hele tiden som sier at jeg har virus og filen er "infected". Jeg har nå insallert Norton Antivirus og kjørt en systemsjekk. Det fjernet det som var av trusler. Men når jeg kjører restart, er det tilbake til den samme regla igjen. Hvis jeg kjører ctrl-alt-del rett etter oppstart, finner jeg en prosess som ser mistenkelig ut. Hvis jeg stopper den, fungere pc'en som normalt.

Hva kan/bør jeg gjøre? Burde ikke Norton fikse opp i slike problemer?

Dette er mitt første innlegg her, så jeg takker stort for svar.

Lenke til kommentar

Skal bare komme med et lite tips hvordan du slipper at sånne ting skjer igjen, bruk Firefox med No Script, da kan du nesten ikke få virus ved å surfe på sider. Du må faktisk godkjenne at scipts blir kjørt på den siden du browser på.

Får å være på den sikre siden at du har fjernet det ville jeg sjekket hele pcen med Avg og spybot search and destroy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...