Fradrik Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg solgte bilen min 17. mars. Det hele skjedde veldig fort (2.5 timer fra jeg la ut annonsen til bilen var borte). I alt hastverket sendte jeg med husnøkler og autopass-brikken. Sendte de umiddelbart sms til de, hvorpå de lovte å sende både nøkler og brikke i posten med en gang. (de bor tre timer unna) Dagene gikk, fikk aldri noe post. Onsdag etter etterlyste jeg nøkler og brikke, de svarte at det ble sendt den søndagen. Så tida gikk videre, til en på jobben mistenkte at de faktisk brukte brikken min. Jeg fant fort ut på nettet at de hadde brukt brikken min for 590 kroner (fram til den dagen). Sperra umiddelbart brikken, og fikk kjefta opp folka som kjøpte bilen. De skulle da sende brikken øg nøklene mine (...igjen). Så. Her sitter jeg. Uten nøkkel og uten brikke. Av seriøse forslag; hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Starter nesten å gråte over hvor dumme folk er, ikke deg men dem. Benytte seg slikt av noen sine tabber.... Men ringe politiet? Endret 30. april 2010 av The-One Lenke til kommentar
GSM Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Støtter the one.. Jeg ville ringt politiet.. Opplevde det samme når jeg solgte min forrige bil.. Glemte autodass brikken.. Sendte sms like etter de hadde reist med bilen, og de lovet å sende den når de kom hjem.. Så den aldri igjen Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 3 timer er jo ikke lange turen det da, så jeg hadde reist å hentet nøklene, brikken, og pengene til auotopass regningen, med renter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er jo du som, helt frivillig, har overlatt både brikke og nøkler til kjøper. Du burde ha sperret brikken umiddelbart, og vurdert å bytte lås på boligen. Når det er sagt, synes jeg dette er veldig "dårlig gjort" av kjøper, men jeg tror ikke du får gjort noe med dette. Lenke til kommentar
JLord Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Det mest fristende må jeg si ville vært å ringe Espen Lie for å slå av en godprat. På den annen side ville jeg meldt det til politiet, de nye eierne av bilen var klar over at brikken satt på bilen fra og med de svarte på sms'en og all bruk etter der er og regnes for tyveri. Med dokumentasjonen som ligger på din side på fjellinjen.no på nettet så er det jo også på det rene at de lyver om å ha sendt det i posten. De var raske til å kjøpe og hente bilen, i forhold til å holde lovnadene om å sende deg tingene. Endret 1. mai 2010 av JLord Lenke til kommentar
RIP Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det står i kontrakten når bilen ble overtatt, send et brev med kopi av kontrakten til bomselskapet så kan de nok hjelpe deg Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 dårlig gjort av kjøper og ikke engang være så erlig å ikke klare å sende brikken og nøkklene. men du har jo og litt skyld i det siden du ikke sjekka og tok ut alt i bilen av det som var ditt. har selv opplevd det samme. hadd husnøkler, nøkler til jobb, og noen hengelåser. viktige nøkler. kjøper bodde bare 1 time unna da. han var veldig erlig da. jeg skulle til den plassen han bodde noen dager sener. avtalte sted og tid. han var der da jeg kom. fikk nøklene og alt var på sin plass som det skulle. det kaller jeg ærlig Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Det mest fristende må jeg si ville vært å ringe Espen Lie for å slå av en godprat. På den annen side ville jeg meldt det til politiet, de nye eierne av bilen var klar over at brikken satt på bilen fra og med de svarte på sms'en og all bruk etter der er og regnes for tyveri. Med dokumentasjonen som ligger på din side på fjellinjen.no på nettet så er det jo også på det rene at de lyver om å ha sendt det i posten. De var raske til å kjøpe og hente bilen, i forhold til å holde lovnadene om å sende deg tingene. Har skrevet ut dokumentasjon på nye eiers bruk av brikken. Skal faktisk dit hvor dem bor neste helg (konfirmasjon). Skal ta turen innom deg. Har med svigermor og svoger, de er ganske skumle når de går inn for det. Dersom de ikke er hjemme, tar jeg nok turen nedover til politistajonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå