Gå til innhold

Luktfri kattedo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke testet slike pellets, men føler jeg ble litt skeptisk av den videoen...

 

Kjøp heller vanlige silica-produkter, gjerne kalt "katteperler" på norsk, som feks Litter Pearls eller Imperial Fine & Easy. Finnes i de fleste dyrebutikker og veterinærer. Varer veldig lenge (skift "sanden" en gang i måneden pr katt) og er veldig lettstelt (bare å fjerne dritten og kaste i dass). Blir ikke enklere - og i tillegg er det helt luktfritt.

 

Prøver nå dyreste type Ever Clean fra dyrebutikk (de var utsolgt for Imperal katteperler), men det suger død pingvinpikk lang vei - stinker som bare det selv om jeg "rensker opp" tre ganger om dagen - ihvertfall i forhold til katteperler.

 

Så hvis katta ikke er sær, så test katteperler. Tviler på at du finner noe som er bedre og mer luktfritt.

 

 

 

Edit: Husk også å kastrere katta. Med mindre du driver aktivt med oppdrett, så kastrerer du. Da sparer du deg for ekstra lukt og bisarr oppførsel, i tillegg til at katta vil trives bedre inne - og ikke kaste seg over alle kattene i nabolaget når den stikker av.

 

 

Endret av el_cash
Lenke til kommentar

Har ikke testet slike pellets, men føler jeg ble litt skeptisk av den videoen...

 

Kjøp heller vanlige silica-produkter, gjerne kalt "katteperler" på norsk, som feks Litter Pearls eller Imperial Fine & Easy. Finnes i de fleste dyrebutikker og veterinærer. Varer veldig lenge (skift "sanden" en gang i måneden pr katt) og er veldig lettstelt (bare å fjerne dritten og kaste i dass). Blir ikke enklere - og i tillegg er det helt luktfritt. 

 

Prøver nå dyreste type Ever Clean fra dyrebutikk (de var utsolgt for Imperal katteperler), men det suger død pingvinpikk lang vei - stinker som bare det selv om jeg "rensker opp" tre ganger om dagen - ihvertfall i forhold til katteperler. 

 

Så hvis katta ikke er sær, så test katteperler. Tviler på at du finner noe som er bedre og mer luktfritt.

 

 

Hva gjorde deg skeptisk?

 

Er så dyrt med sand, mye koster det for perler da?

Lenke til kommentar

Videoen fremstiller det litt som et vidunderprodukt, og da blir jeg skeptisk.  ;)

 

Katteperler er tilsynelatende dyre i innkjøp, men i lengden er det erfaringsmessig rimeligere enn vanlig sand.

 

Tror faktisk at det er Ed Hunters variant av Ever Clean jeg dessverre nødinnkjøpte sist, og som sagt er det en stinkbombe i forhold til katteperler. Og jeg trenger ikke tenke på om det klumper seg eller ei, bare fjerner de store, brune klumpene som tidvis dukker opp.   :whistle:

 

 

Lenke til kommentar

Videoen fremstiller det litt som et vidunderprodukt, og da blir jeg skeptisk.  ;)

 

Katteperler er tilsynelatende dyre i innkjøp, men i lengden er det erfaringsmessig rimeligere enn vanlig sand.

 

Tror faktisk at det er Ed Hunters variant av Ever Clean jeg dessverre nødinnkjøpte sist, og som sagt er det en stinkbombe i forhold til katteperler. Og jeg trenger ikke tenke på om det klumper seg eller ei, bare fjerner de store, brune klumpene som tidvis dukker opp.   :whistle:

 

Stemmer stemmer. skakke være lett hehe

 

Bare lest litt rundt på facebook blant annet og på diverse katteforum at det skal være ett godt produkt og de som har det er veldig fornøyd, men jeg får gå i tanke boksen.

 

 

Jeg liker at det er miljøvennlig.

 

Hmmm :hmm:

Lenke til kommentar

Bare vær klar over at det er store prisforskjeller. Litter Pearls koster gjerne litt mer enn feks Imperial Fine & Easy, men til gjengjeld er Litter Pearls mer "holdbar", etter min erfaring. Én pose på 4-5 liter bør holde for én katt i 4 uker, kanskje litt mindre, kanskje litt mer - du merker selv når det begynner å lukte.  :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...