Max_Drunk Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Jeg har en datamaskin på jobben skal sende ut info til 2 skjermer. Jeg har en HDMI utgang på maskinen og har skaffet meg en HDMI splitter. Jeg trenger 2 kabler ut fra splitteren på ca 10-15 meter. Snakket med en på Elkjøp som sa jeg trengede da kabler med god kvalitet. Men nå har jeg ikke så lett for å stole på selgere selvfølgelig. Siden jeg bruker en splitter og skal ha så lange kabler. Hvordan blir bildekvaliteten når man bruker splitter? Og hvordan blir bildekvaliteten med så lange kabler? Og er det stor forskjell på billige kabler og litt dyrere kabler? Endret 30. april 2010 av wassiboy Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ved lange avstander er det viktig at kabelen er av god kvalitet. Ellers er det svært liten forskjell. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 siden HDMI er digitalt, vil det ikke bli noe dårligere kvalitet hvor lengre det er. Enten så er det signal, og det virker. Eller så virker det ikke i det hele tatt. Det er mulig at jeg tar feil, men det iallefall slik jeg har forstått det. Correct me if im wrong Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Min erfaring er at det er forskjell på kabler når man kommer opp i større lengder. Hadde en kabel på 10m som ikke fungerte mot prosjektoren den skulle mate, men klarte fint å få bilde på en lcd skjerm jeg testet med. Men så lenge du klarer å få bilde er det ikke noe problem om kabelen er billig. Prøv billig først, går det ikke prøv noe lit dyrere. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 2 Kabler som begge overskrider standarden samtidig? Det er en stor sjanse for at det ikke går. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Correct me if im wrong HDMI Myths and Misconceptions: 4. "Because HDMI is a digital signal, it doesn't degrade when run over a long distance like an analog signal does, because it's just ones and zeros." Yikes! http://www.bluejeanscable.com/articles/hdmi-cables.htm Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 HAr selv en 10m Biltemakabel mellom PC og TV uten at dette er noe problem. Denne kostet med 250kr eller noe slikt. Og btw, kabler er Hi-Fi folks utgave av Mac vs PC. Så ikke stikk henda for langt inn i ormebolet:D Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Correct me if im wrong HDMI Myths and Misconceptions: 4. "Because HDMI is a digital signal, it doesn't degrade when run over a long distance like an analog signal does, because it's just ones and zeros." Yikes! http://www.bluejeanscable.com/articles/hdmi-cables.htm Problemet er at ved lange avstander, spesielt over standard som blir spurt etter her, er det ingen garanti for at kablene i det hele tatt klarer å levere et bilde, i hvert fall ikke når du skal bruke to slike lange kabler fra en utgang, og ønsker høy oppløsning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Greitt nok. Men når han har en splitter så teller vel det som to separate utganger. Jeg regner ikke med at det finnes passiv splitter til HDMI? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Vil også tro det er snakk om aktiv splitting, og da er den eneste forskjellen senderstyrken til utgangen på pc vs. utgangene i splitteren. Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Veldig bra respons! Da fikk jeg vite det jeg trengde. Takk for alle svar Endret 1. mai 2010 av wassiboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå