Gå til innhold

Skal ha lang HDMI kabel. Hvordan blir kvaliteten?

Anbefalte innlegg

Jeg har en datamaskin på jobben skal sende ut info til 2 skjermer. Jeg har en HDMI utgang på maskinen og har skaffet meg en HDMI splitter. Jeg trenger 2 kabler ut fra splitteren på ca 10-15 meter. Snakket med en på Elkjøp som sa jeg trengede da kabler med god kvalitet. Men nå har jeg ikke så lett for å stole på selgere selvfølgelig. Siden jeg bruker en splitter og skal ha så lange kabler. Hvordan blir bildekvaliteten når man bruker splitter? Og hvordan blir bildekvaliteten med så lange kabler? Og er det stor forskjell på billige kabler og litt dyrere kabler?

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at det er forskjell på kabler når man kommer opp i større lengder. Hadde en kabel på 10m som ikke fungerte mot prosjektoren den skulle mate, men klarte fint å få bilde på en lcd skjerm jeg testet med.

Men så lenge du klarer å få bilde er det ikke noe problem om kabelen er billig. Prøv billig først, går det ikke prøv noe lit dyrere.

Lenke til kommentar

Correct me if im wrong :)

HDMI Myths and Misconceptions:

4. "Because HDMI is a digital signal, it doesn't degrade when run over a long distance like an analog signal does, because it's just ones and zeros." Yikes!

http://www.bluejeanscable.com/articles/hdmi-cables.htm

Problemet er at ved lange avstander, spesielt over standard som blir spurt etter her, er det ingen garanti for at kablene i det hele tatt klarer å levere et bilde, i hvert fall ikke når du skal bruke to slike lange kabler fra en utgang, og ønsker høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...